Az Etihad Airways 2014. január elsejétől fogva birtokolja majd az új szerb légitársaság, az Air Serbia részvényeinek 49 százalékát, valamint a földi kiszolgálócéget és a társaság elődjének nevét viselő Jat Catering leányvállalatot is.
Elindult az Etihad irányítás alatt működő Air Serbia
MiG-29 kíséretben az Air Serbia első Airbusa (videó)
Az EX-YU Aviation összefoglalója szerint az arab fuvarozó már eddig is mintegy 40 millió dollárnyi tőkét kölcsönzött a szerb vállalatnak, de január 1-jétől további 200 millió dollárt invesztálnak a cégbe. A vezetőség azt sem tagadja, hogy a befektetést a kormány is szorgalmazta, de elutasította azokat a híreszteléseket, miszerint kötelezővé tette volna a szerb társaság felvásárlását. Az üzlet nem más mint egy kiváló lehetőség a bővítésre – nyilatkozta James Hogan, az Etihad első embere.
Miután január 1-jétől az Etihad teljes jogúan is kisebbségi tulajdonossá válik, rögtön több problémával kell megküzdenie. Első ilyen akadály a jogelőd Yugoslav Airlines 1998-ban leadott 8 gépes megrendelésének tisztázása az Airbus repülőgépgyárral, amikoris a légitársaság több millió eurónyi összeget helyezett letétbe, ám az Airbus A319-es gépekből egyet sem vett át.
Ezen kívül javítani kell a társaság egységességén, a repülőgépek hajtóműveitől kezdve a foglalási és egyéb számítógépes rendszerekig. A vezérigazgató szerint az Etihad sikere nagyban köszönhető ennek az egységes és megfontolt működési alapelvnek.
A fuvarozó fejlesztéséhez a pénzinjekción kívül újabb repülőgépekkel is hozzá fog járulni az új kisebbségi tulajdonos, így 2018-tól 10 darab Airbus A320neo típusú keskenytörzsűvel fog bővülni a flotta.
Ami a járatokat érinti, az Air Serbia által repült valamennyi útvonalra rákerül az Etihad Airways és a szintén, részben az arab cég által birtokolt Air Berlin kódja is. A szerb vállalat pedig valamennyi Air Berlin, Etihad és Virgin Australia járatra fog jegyeket árusítani. Az ausztrál légitársaság Belgrádba és az onnan üzemelő Etihad járatokra biztosít majd ülőhelyeket utasainak.