A tervezettnél egy évvel később teljesíti első felszállását a Mitsubishi Regional Jet. A 2008-ban indított program eredeti tervei szerint az új generációs japán regionális utasszállítónak már az idei évben a magasba kellett volna emelkednie.

A Mitsubishi Aircraft Corporation (MiTAC) ma kiadott közleményében tudatta, hogy késést szenved új utasszállító típusának, az Mitsubishi Regional Jet-nek (MRJ) a programja. A vállalat indoklása szerint még véglegesíteniük kell a megfelelő gyártási rendet, valamint időt kell biztosítaniuk a műszaki tanulmányok elvégzésére, ezért a jelenlegi módosítás szerint legkorábban 2013 harmadik negyedévében teljesítheti első felszállását az MRJ prototípusa.

A mai bejelentés értelemszerűen az első gépátadás dátumát is érinti, amely a gyár közlése szerint így 2015-re csúszik.

A típus Pratt&Whitney PurePower® PW1217G típusú sugárhajtóműveinek fejlesztési programja a japánok tájékoztatása szerint zökkenőmentesen halad. A hajtóművek repülés közbeni tesztjei rövidesen kezdetüket veszik.

A Mitsubishi Regional Jet az 1962-ben bemutatott turbolégcsavaros NAM YS-11-es óta az első teljesen japán fejlesztésű és gyártású utasszállító repülőgép. A japánok új generációs regionális utasszállító repülőgépe kétféle típusváltozatban lesz rendelhető, a 70-80 utas szállítására alkalmas MRJ70 és a 86-96 utas szállítására alkalmas MRJ90 formájában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A MRJ-nek eddig összesen három megrendelője van: az All Nippon Airways (ANA), amely 2008-ban elsőként rendelt 15 gépet (10-re opciót jelentett be), a második megrendelő az amerikai Trans States Holdings, amely 50 gépet rendelt és ugyancsak 50-re opciót jelentett és végül 2011-ben az Eva Air 5 gépre írt alá megrendelési szerződést. Mindhárom vállalat a nagyobb kapacitású, MRJ90-es típust választotta.


Mitsubishi Regional Jet imázsfilm (Forrás: MitsubishiAircraft’s YouTube Channel)
Ajánlott link: Mitsubishi Regional Jet katalógus (PDF)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!