A tervezettnél egy évvel később teljesíti első felszállását a Mitsubishi Regional Jet. A 2008-ban indított program eredeti tervei szerint az új generációs japán regionális utasszállítónak már az idei évben a magasba kellett volna emelkednie.
A Mitsubishi Aircraft Corporation (MiTAC) ma kiadott közleményében tudatta, hogy késést szenved új utasszállító típusának, az Mitsubishi Regional Jet-nek (MRJ) a programja. A vállalat indoklása szerint még véglegesíteniük kell a megfelelő gyártási rendet, valamint időt kell biztosítaniuk a műszaki tanulmányok elvégzésére, ezért a jelenlegi módosítás szerint legkorábban 2013 harmadik negyedévében teljesítheti első felszállását az MRJ prototípusa.
A mai bejelentés értelemszerűen az első gépátadás dátumát is érinti, amely a gyár közlése szerint így 2015-re csúszik.
A típus Pratt&Whitney PurePower® PW1217G típusú sugárhajtóműveinek fejlesztési programja a japánok tájékoztatása szerint zökkenőmentesen halad. A hajtóművek repülés közbeni tesztjei rövidesen kezdetüket veszik.
A Mitsubishi Regional Jet az 1962-ben bemutatott turbolégcsavaros NAM YS-11-es óta az első teljesen japán fejlesztésű és gyártású utasszállító repülőgép. A japánok új generációs regionális utasszállító repülőgépe kétféle típusváltozatban lesz rendelhető, a 70-80 utas szállítására alkalmas MRJ70 és a 86-96 utas szállítására alkalmas MRJ90 formájában.
A MRJ-nek eddig összesen három megrendelője van: az All Nippon Airways (ANA), amely 2008-ban elsőként rendelt 15 gépet (10-re opciót jelentett be), a második megrendelő az amerikai Trans States Holdings, amely 50 gépet rendelt és ugyancsak 50-re opciót jelentett és végül 2011-ben az Eva Air 5 gépre írt alá megrendelési szerződést. Mindhárom vállalat a nagyobb kapacitású, MRJ90-es típust választotta.
Ajánlott link: Mitsubishi Regional Jet katalógus (PDF)