A Croatia Airlines vezetője szerint a légitársaságnak 33 millió euró plusz forrásra lenne szüksége, hogy beindíthassa a fejlesztéseket, különben az üzemméret folyamatosan csökkenni fog.

Jasmin Bajić az Ex-Yu Aviation hírportálnak nyilatkozva ezt annak kapcsán mondta, hogy a kormány újra elindította a társaság privatizációját. Mint fogalmazott: a cég egy befektetési ciklust szeretne elindítani, ennek hiányában vagy stagnálni, vagy csökkenni tud csak az üzemméret. „A helyzet nem jó, mert nem tudunk növekedni. Szükségünk van a beruházásra és az ehhez szükséges tőkére” – fogalmazott.

Hozzátette: ennek során a tulajdonosi kör és a cégstruktúra is megváltozna, de nem hagyományos eladás, hanem feltőkésítés zajlana majd. Példaként említette, hogy a társaság hitelezői a hitelt tőkévé konvertálhatják.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a Croatia Airlines nem megy csődbe, ha nem sikerül finanszírozó partnert találnia, de ebben az esetben kénytelenek lennének járatok beszüntetni, és csökkenteni az üzemméretet.
Fotó: AIRportal.hu
Szerinte a horvát nemzeti légitársaság legnagyobb problémája az a veszteség, amelyet az elmúlt évek téli menetrendi időszakaiban rendre felhalmoz. Különös módon pont akkor veszteségesek, amikor kisebb a verseny, ugyanakkor a társaság nyáron szállítja el utasai felét. Az üzemméretből fakadóan drágábban jutnak csak kerozinhoz, géphez és karbantartáshoz, mint a nagyobb versenytársaik. Arról egyelőre nem tudott nyilatkozni, hogy a cég milyen pénzügyi eredménnyel zárta a tavalyi évet, mert a beszámoló még nem készült el.
A horvát kormány a napokban állított fel egy bizottságot, amelynek feladata egy szakmai, stratégiai befektető felkutatása, amely biztosítja a hálózat bővítését és a piaci részesedés növelését. Oleg Butkovic közlekedési miniszter jelezte: kész nagyobb állami juttatást biztosítani a légitársaságnak a támogatott belföldi járatok (PSO) finanszírozásán keresztül. Jelenleg a társaság éves szinten 10,3 millió eurót kap erre a feladatra. A belföldi hálózaton a társaság tavaly közel 530 ezer utast szállított.
A Croatia Airlines jelenleg 12 gépes flottával repül, Airbus A319-esek és A320-asok mellett Bombardier Dash 8-asok teljesítenek szolgálatát.
A cikk a hirdetés alatt folytatódik.