Hosszú vajúdás után megállapodott a Boeing és Donald Trump amerikai elnök az új elnöki Jumbókról, a két gép 4 milliárd dollárba fog kerülni és 2021-ben állhatnak szolgálatba.

A CNN amerikai hírtelevízió információi szerint két Jumbót szerez be a kormányzat elnöki különgépnek 3,9 milliárd dollárért, amelyeknek 2021-re készen kell lenniük. A legutóbbi, a Fehér Házban tartott megbeszélésen azért kérték az eddigi 2024-es időpontnál három évvel korábbra a gépeket, mert Trump kategorikusan kijelentette, második ciklusában használni akarja őket.

A csődbe ment Transaero megrendelésére készített két 747-8-as jelenleg Kaliforniában van letárolva. A Boeing az átalakítással viszonylag hamar végez, de a speciális berepülési program három éven keresztül zajlik majd, ha nem lesznek csúszások, így elképzelhető, hogy a gyár nem tudja majd tartani a szűkre szabott határidőket.

Donald Trump hivatalba lépésekor egyik első intézkedése volt, hogy felülvizsgáltatta az új Air Force One-ra vonatkozó terveket, mert drágállotta a projektet. A Fehér Ház tájékoztatása szerint a mostani, egyelőre informális megállapodás 1,4 milliárd dollárral alacsonyabb az eddig becsült több mint 5 milliárdos árnál.

Forrás: Boeing

A Boeing közlése szerint a két új elnöki gép amellett, hogy speciális belsőt és kialakítást kap a gyártónál, a szerkezetüket is meg kell erősíteni, hogy képesek legyenek az elnök és a fedélzeten lévők védelmére. És bár a kormányzat szerint az elnök egymilliárd dollárral kedvezőbb árat csikart ki a Boeingből, hangsúlyozták, hogy ez nem megy a biztonság és a minőség rovására.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeingnek pedig nem volt túl sok választása, mint belemenni a megállapodásba és ezzel fenntartani a jó viszonyt a kormányzattal, mivel 2015-ben 26 milliárd dollár értékben kapott hadiipari megrendeléseket.

A jelenleg használt VC-25-ös jelzésű, Boeing 747-200-ason alapuló gépek még 1990-ben, az idősebbik George Bush kormányzásának idején álltak forgalomba, tehát huszonnyolc évesek. Mára nem csak kiöregedtek, hanem sokkal drágábban üzemeltethetők a régi General Electric-hajtóművek és az alkatrészellátás egyedisége miatt.