Superjumbo kompatibilis műszaki bázist épít az Aerolíneas Argentinas. A dél-amerikai ország nemzeti légitársasága 400 millió pesós beruházással hozza létre a Buenos Aires-i Ministro Pistarini nemzetközi repülőtéren, vagy ismertebb nevén, az Ezeizán legújabb hangár és karbantartó állomását.

Nagyszabású fejlesztést ünnepelhettek az argentinok május 13-án, amikor az Aerolíneas Argentinas és az Ezeiza repülőtér vezetősége lerakta a leendő „Hangar 5” alapköveit.

A beruházás nemcsak azért jelentős, mert komoly összegbe kerül és bizonyára előrébb viszi majd a nemzeti légitársaság műszaki ellátottságát, hanem azért is mert a Buenos Aires-i légikikötő fennállása óta, vagyis 65 éve nem láttak neki hasonló építkezésnek.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy a vadonatúj hangár akár a világ legnagyobb utasszállító típusát, az Airbus A380-800-ast is képes lesz befogadni, noha az Aerolíneas Argentinas egyelőre nem készül a Superjumbo flottájába vételére. Előre gondolkodni persze sosem árt – pláne, hogy az Airbus is nagy erőkkel dolgozik azon, hogy végre eladhassa az első kétszintesét valamelyik dél-amerikai légitársaság számára, merthogy eddig erre, a 2007-es forgalomba vezetés óta még nem sikerült sort keríteni, de ez egy külön történet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A leendő Hangar 5 számítógépes látványterve. (Forrás: Aerolíneas Argentinas)


Az 5-ös hangárnak a kivitelezővel kötött megállapodás szerint másfél év alatt kell elkészülnie. A létesítmény egészében 13500, míg a hangár belvilága tízezer négyzetméteres lesz, és 25 méteres magassággal fog rendelkezni. A könnyebb viszonyítás érdekében az Airbus A380-800-as legmagasabb pontján 24.09 méterre nyúlik fel, de például az Airbus A330-as, amiből van is az Aerolíneasnak 17.39 méter magas.

A hétköznapokban azonban leginkább a flotta Boeing 737NG és Embraer E-190 típusait kell majd sűrűn fogadnia a műszaki bázisnak, ezért úgy tervezték, hogy egyszerre három 737-est, vagy öt Embraert tudjon kezelni, és természetesen bármelyik szélestörzsűt a jelenlegiek közül, így az A330-200-ast, vagy az A340-300-ast is ki tudják szolgálni.

A keskenytörzsű flotta jelenlegi és jövőbeni gerince, a Boeing 737NG. (Fotó: Boeing Company)


A létesítmény természetesen az ott dolgozók munkáját segítő egyéb helyiségeket, mint irodákat, munkatermeket, adattárolókat, valamint virtuális műszaki könyvtárt is magába foglal majd az étkező és mosdó helyiségek mellett. Szomszédosan a hangárral pedig lesz egy 7000 négyzetméteres alkatrészraktár, illetőleg 2200 négyzetméteren a létesítményt ellátó rendszerek, kiszolgáló berendezések épületei.

Az állami tulajdonban lévő, SkyTeam-tag Aerolíneas Argentinas tavaly októberben 20 darab Boeing 737-800NG típusra kötött vásárlási szerződést, közvetlenül az amerikai gyártóval, amit idén februárban az Airbusszal megállapodott négy darab A330-200-assal egészítettek ki a flottamodernizációs program részeként. A légitársaságnak jelenleg összesen 45 darab Airbus, illetőleg Boeing utasszállítója van, amihez még hozzájön a regionális leányvállalat, az Austral 22 darab Embraerje is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!