Hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas Boeing 757 típusú utasszállító repülőgép utódján dolgozik az amerikai repülőgépgyár – adta hírül a Flightglobal légiközlekedési hírportál.

James McNerney, a Boeing Company elnök-vezérigazgatója megerősítette, hogy vállalatának utasszállító repülőgépeket gyártó részlege egy új, hosszú távú járatokat teljesíteni képes típus fejlesztését tanulmányozza. Az új gép a Boeing 757-200-as teljesítményét kínálná, természetesen mai műszaki megoldásokkal felvértezve.

A Boeing Commercial Airplanes 2004-ben állította le a szélestörzsű Boeing 767-essel közösen fejlesztett 757-es gyártását. A légitársaságok a 757-es kapacitás-variánsát leginkább a 737-900ER, valamint a konkurens gyártó, Airbus A321-es típusában találhatták meg. Az amerikai légitársaságok azonban továbbra is alkalmazták a 757-est, méghozzá sok esetben hosszú távú járatokon, például a keleti part városaiból Nyugat-Európába irányuló útvonalakon.

A 757-es kiesése rést okozott a piacon és számos légitársaság keresi az utódját. Az US Airways nemrég aggodalmát fejezte ki, hogy az A321neo nem biztos, hogy alkalmas lesz öszekötni Európát a philadelphiai bázisukkal, vagy éppen Phoenixet Honoluluval, amelyre valós igényük lenne.

A leghosszabb törzsű MAX-változat, a 737-9 lesz (Fotó: Boeing)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

McNerney április 25-én, a Boeing Company 2012. évi első negyedéves pénzügyi beszámolóján tartott beszédében fejtette ki, hogy erősen gondolkoznak egy a 757-es kiesése által keletkező rést betölteni képes típuson. Elmondása szerint ebben a legnagyobb részt az új generációs 737MAX típuscsalád nagyobb teljesítményű változatai fogják vállalni, de vannak terveik egy újabb típusra nézve is, amelyről rövidesen részletesebb tájékoztatást is adnak.

A 757-es feltámasztása nem újkeletű programterv a Boeing háza táján mivel tavaly májusban épp McNerney beszélt róla egy hasonló figyelmet érdemlő vállalati rendezvényen, hogy a 737-700 és -800 alternatíváját jelentő típuson gondolkodnak – emlékeztet a Flightglobal.

Akkoriban a Boeing egy teljesen új keskenytörzsű típus fejlesztését is fontolóra vette, amely során felmerült a lehetősége egy rövidebb törzsű 787-es Dreamlinernek is.

A Boeing 787-es programjában eredetileg szerepelt egy rövidtörzsű változat, amely 787-3 típusnéven futott volna, de a gyártási problémák, valamint a bizonytalan rendelői háttér következtében a Boeing végül elállt a -3-as variáns gyártásától. A programot 2010 decemberében leállították. Érdekesség, hogy a legrövidebb törzsű 787-es a 737-es típuscsaládon rendszeresített wingletekkel (blended winglet) lett volna szerelve, csupán a törzse és vezérsík-szerkezete egyezett volna meg a 787-es mai formájával.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!