Tizenöt éve, 2003. október 24-én teljesítette utolsó kereskedelmi járatát a Concorde. A hangsebesség feletti utazás azóta is szünetel, bár ezzel egyre többen próbálkoznak.
Az utolsó járat október 24-én reggel fél 8-kor szállt fel New York – JFK repülőteréről, a BA002-es járat kapitánya Mike Bannister volt. A járaton száz utas utazot, tehát a gépet tele pakolták, többségük celebritás, vagy VIP volt.
A járat indulásával egyidejűleg másik két Concorde is felszállt: egy Heathrowról, egy pedig Edinburghből, amelyek a Vizcayai-öböl fölött tettek meg egy kört, majd egymást követően szálltak le úgy, hogy a BA002-es volt a mai napig utolsó, kereskedelmi járattal földet érő Concorde Heathrow-n. A landolás helyi idő szerint 16 óra 5 perckor történt.
A British Airways Concorde-jai a kivonás után „szétszóródtak”, egy Barbadoson, egy Edinburghben, egy Manchesterben, egy New Yorkban, egy Seattle-ben, egy pedig a heathrow-i repülőtéren van.
A Concorde, és a hangsebesség feletti utazás ötlete egyszerre pattant ki a britek és a franciák fejéből, majd 1962-ben közös projektben egyesítették az ötleteket. Az első prototípus 1967-ben gördült ki az Aerospatiale toulouse-i csarnokából, és összesen 5 ezer óra tesztrepülést hajtottak végre, máig ez a rekord repülőgépek esetében.
Az első szuperszonikus repülésre 1969. október 1-jén került sor, az első kereskedelmi járatot 1976. január 21-én teljesítette, a Concorde Londonból Bahreinbe repült. Később főként London – New York, valamint Párizs – New York között repültek, a hatóságok csak az óceánok felett engedélyezték számukra a hangsebesség átlépését. Az út London és New York között mintegy 3 óra volt.
A Concorde kereskedelmi üzemből való kivonásához több tényező vezetett. Egyrészt 2000. július 25-én történt egy katasztrófa, amely örökre beárnyékolta a Concorde üzemét. Az Air France AF4590 számú járatát teljesítő F-BTSC lajstromjelű gép a párizsi Charles de Gaulle reptérről végrehajtott felszállás közben kigyulladt, majd a gép egy szállodára zuhant. A katasztrófa a gépen tartózkodó száz utas, a kilenc fős személyzet, és a szállodában tartózkodó négy további ember életét.
Másrészt viszont anyagi okai is voltak a leállításnak. A 2001. szeptember 11-i terrortámadás miatt jelentősen csökkent a kereslet, a növekvő üzemelési költségek mellett már nem volt rentábilis a járatok üzemeltetése. Az Air France 2003. május 30-án állította le a típust.
A hangsebesség feletti kereskedelmi repülés viszont azóta is foglalkoztatja az iparágat. A brit Concorde klub egy példányt akar újra üzemképes állapotba hozni, többen pedig új gépek megalkotásával próbálkoznak, de kézzel fogható közelségbe a megvalósulás még egyik esetben sem került.