Csődvédelmet kért az Avianca brazil leányvállalata, mert attól tart, a lízingcégek lefoglalják a gépeit, és így nem tudna tovább üzemelni.

A Reuters hírügynökség jelentése szerint Brazília negyedik legnagyobb légitársasága azt közölte, hogy a lízingcégek a társaság flottájának 30 százalékát le akarják foglalni egy elszámolási vita miatt. Mivel a felek nem tudtak „barátságos” megoldást találni, a légitársaság attól tart, hogy a gépeket egyik napról a másikra lefoglalják, így decemberben 77 ezer utasukat nem tudnák elvinni.

A csődvédelembe vonulással a társaság szerint biztosított, hogy a járataik elindulnak, a repülőgépek fölött jelenleg még az Avianca Brazil rendelkezik, de nem világos, hogy meddig, mivel bíróság dönt arról, mi legyen a sorsuk.

Jelezték, hogy a pénzügyi természetű probléma a magas kerozinárak, illetve az erős dollár miatt alakult ki.

Forrás: Airbus

A csődvédelem hírére a kolumbiai anyacég részvényei mélyrepülésbe kezdtek, értékük 25 százalékát elvesztették, miközben a fő versenytársak, a Gol és a Latam részvényei drágábbak lettek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hírügynökség szerint három lízingcég szeretné visszavenni a repülőgépeit, a brazil hatóságok pedig arra kényszeríthetik a légitársaságot, hogy állítsa le a jegyértékesítést, ezért is döntöttek a csődvédelem mellett.

Az Avianca brazil leányvállalata 2002-ben Ocean Airként kezdett üzemelni, jelenleg 39 célállomást szolgálnak ki 59 géppel, ezek mindegyike Airbus, az A318-astól az A350-esig.

Szintén az Aviancát érinti a hír, hogy a társaság bejelentette, 100 darabos A320neo rendelésüket szeretnék a felére visszavágni, mert a bővülési ütem a mostani jelek szerint elmarad a korábban várttól.