Elbúcsúzott utolsó Fokker 100-asától a svájci Helvetic Airways, alig maradt pár darab a típusból Európában, ami még üzemel.

A 2003-ban alapított Helvetic Airways pályafutását a Fokker 100-asokkal kezdte, amelyek sűrű vendégek voltak Budapesten is, mivel a társaság főként a Swiss alvállalkozójaként teljesített járatokat, így Genfből és Zürichből is általában a Helvetic Fokkereit küldték Ferihegyre.

Egyszer azonban mindennek vége szakad, a közel 30 éves F100-asok pedig átadják helyüket a Helvetic flottájában a gazdaságosabban üzemeltethető Embraer E195-ösöknek.

A HB-JVG lajstromú,  volt az utolsó Fokker a svájciak flottájában, utolsó kereskedelmi repülését még június 8-án teljesítette egy Zürich-Stuttgart-Zürich szegmens lerepülésével.

Fotó: AIRportal.hu

Ma még utoljára felszállt Zürichben, ahol egy kört tett meg Zürich és az Alpok fölött, majd a betonon vízsugárral köszöntötték és „Élmény volt – viszlát Fokker 100-as!” feliratú molinóval búcsúztak a típustól. Ez után még utoljára felszállt Zürichből és Pozsonyba repülték, ahol tárolni fogják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Európában ezzel szinte alig maradt ma is aktív Fokker 100-as, a román Carpatair, a német Avanti Air és a horvát Trade Air birtokol még pár darabot. Legnagyobb üzemeltetője az ausztrál Alliance Airlines, a regionális cégénél még 40 darab van szolgálatban az internetes adatbázisok szerint.

A típus 1986-ban telesítette első felszállását, kereskedelmi forgalomba két évvel később került a Swissair színeiben. Gyártását 1997-ben kényszerűségből állították le, ugyanis a Fokker becsődölt. Mintegy 10 év alatt 283 darabot gyártottak a típusból, adatbázisok szerint ma mintegy 110 van még szolgálatban.