Csődközeli helyzetbe jutott a szlovén Adria Airways légi társaság, amelyet 2016-ban vásárolt meg a német magántulajdonban lévő 4K Invest befektetési alap a szlovén államtól – közölte a helyi sajtó hétfőn.

Alen Scuric légiközlekedési szakértő a Tangosix szlovén hírportálnak azt mondta: csak a csoda segíthet a vállalaton.

„Amennyiben Szlovénia nem államosítja újra az Adriát, nem fogja túlélni a vállalat, ha viszont megteszi, egy sokkal rosszabb állapotban lévő légitársaságot kap vissza, mint amilyet eladott” – hangsúlyozta. Úgy vélte: az Adria Airways helyzetét a rossz üzleti döntések idézték elő.

Alenka Bratusek közlekedés miniszter néhány nappal ezelőtt a sajtónak úgy nyilatkozott: a tárca előkészületeket tett annak érdekében, hogy biztosítsa a főbb repülőjáratok zavartalan működését, amennyiben az Adria Airways valóban csődbe jut. Hozzátette: a német befektető nem volt a legjobb választás.

A Brnik repülőtérről 12 légitársaság több mint 260 járatot indít hetente 27 célállomásra, 20 országba. Az Adria Airways légitársaság szállítja a Ljubljanán keresztül utazók 52 százalékát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A Siol.net szlovén hírportál arról számolt be, hogy az Adria Airways adóssága eléri az 50 millió eurót, a menedzsment pedig nem tudd ennyi pénzt előteremteni.

A legnagyobb szlovén légitársaság 2018-as pénzügyi jelentése szerint 5 millió euró nettó veszteséget könyvelt el. Januárban a 400 alkalmazottat foglalkoztató vállalat csak a légiforgalmi irányításnak több mint egy millió euróval tartozott, míg a többi hitelező nem hajlandó nyilvánosságra hozni követeléseit – írta a szlovén hírügynökség, az STA.

A vállalatnál nem elég a személyzeti létszám, az utóbbi időben egyre többször mondják le a járatatokat. A légitársaság korábbi vezetői a pénzügyi problémákat a svájci leányvállalattal, a Darwin Airline 2017-es csődbemenetelével hozzák összefüggésbe, amelyet abban az évben vett át az Adria Airways, valamint szerintük a 2018-as pénzügyi jelentés sem hiteles, és nem a vállalat valós helyzetét tükrözi.

A szlovén kormány 2021-ig nem nyújthat pénzügyi mentőövet a vállalatnak, mert a cég 2011-ben már kapott állami támogatást, és az európai uniós előírások szerint az szlovén állam 10 évig nem nyújthat újabb segítséget az Adriai Airwaysnek.

A vállalatot az AirHelp, a légi utasok jogaival foglalkozó egyik legjelentősebb cég a megbízható globális légitársaságok ranglistáján a 63. helyre sorolta a 72-ből.

A légitársaság 2013-ban került fel a privatizálandó szlovén állami vállalatok listájára, mert az utolsó években pénzügyi nehézségekkel küzdött, egyebek között a banki tartozás miatt. Stratégiai partnert azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült találni a cég számára. A 4K Invest befektetési alap 2016 óta az Adria Airways közel száz százalékos tulajdonosa.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!