Frissítette kilátásait az Airbus, 2038-ig a repülőgépgyártó összesen 39 ezer új repülőgépre lát igényt, a szolgálatban lévő flotta a mai több mint kétszerese lehet. 

Az európai repülőgépgyártó átlagos 4,3 százalékos éves forgalombővüléssel kalkulál, ez alapján a mintegy 23 ezer gépet számláló mai aktív flotta 48 ezerre bővül, ebből 39 ezer vadonat új beszerzés, 8700 pedig ma is meglévő gép lesz.

Az Airbus némileg változtatott a kategóriákon is, az A220-as és A320-as a kis (S) szegmensbe kerültek, míg az A321LR és XLR az A330-assal együtt a közepes (M) kategóriába esik, minden más a nagy (L) szegmensbe tartozik.

E szerint közel 30 ezer gépre lesz igény a kicsi, 5300 a közepes és 4100 a nagy kategóriában, 25 ezer szolgálja majd a hálózat bővítését, 14 ezer pedig a meglévő gépek cseréjét biztosítja.

Forrás: Airbus

Mindehhez szakembergárda is szükséges, becslések szerint 550 ezer új pilótát és 640 ezer műszaki dolgozót kell a légiközlekedési iparágnak felvennie.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Flightglobal elemézésében mutatott rá arra, hogy a 210-üléses szegmens népszerűsége lassan megközelíti a hagyományosan legerősebb, 175-székes kategóriát: előbbi típusokból 10 ezer, utóbbiakból 11,3 ezer új gép kerülhet forgalomba 2038-ig.

Bob Lange a társaság egyik alelnöke ezt azzal magyarázta, hogy az eltolódás főként a diszkont légitársaságok miatt alakult ki, ezek a cégek ugyanis egyre nagyobb befogadóképességű, tehát sűrűbben székezett, csak turista osztályú gépek vételében érdekeltek.

Egy évvel korábbi előrejelzésében az Airbus még 37 400 új gépre látott igényt, ez a mostani értéknél 4,2 százalékkal alacsonyabb.