A Ryanair is beszállt a Flybe és a kormány kapcsolatának vitájába, Michael O’Leary egy nyílt levélben azt írta, ha a Flybe kap, akkor mindenki kapjon adókedvezményt, ellenkező esetben súlyos versenyjogi szabálysértést követ el a kormány.
A Sajid Javid pénzügyminiszternek címzett levelet a Flightglobal is szemlézte, ebben Michael O’Leary azt írta, a Flybe anyagi nehézségei annak köszönhetőek, hogy a cégvezetés rosszul menedzselte a vállalatot, az üzleti modell pedig fenntarthatatlan. Nem véletlen, hogy más brit légitársaságok nyereségesen tudnak üzemelni, szemben a Flybe-vel.
Mint írta, a Flybe azért is veszteséges, mert képtelen versenyezni a nálánál olcsóbb jegyeket kínáló cégekkel a belföldi és uniós járatokon. Sőt, sok helyen még a közúti és vasúti szolgáltatással sem tudják felvenni a versenyt.
A diszkont légitársaság vezetője kollégája, és versenytársa Willie Walsh, az IAG vezetője mellé állt, és azt írta, versenyjogi és állami támogatással kapcsolatos komoly aggályokat vet fel az, hogy a brit kormány csak a Flybenek adna adókedvezményt.
O’Leary szerint, ha el akarják kerülni a versenyjogi hercehurcát, akkor a British Airways-nek, az Easyjetnek és a Ryanairnek is meg kell adni azt az adócsökkentést, amelyet a Flybe-nek megígértek.
A vezérigazgató szerint, ha a Flybe csődbe megy, akkor az Easyjettel, a British Airways-zel és másokkal együtt azonnal betöltik majd a piaci rést, sőt, alacsonyabb árakat kínálnak majd az útvonalakon.
Mint arról beszámoltunk, a kormány megállapodott a nehéz anyagi helyzetben lévő Flybe-vel arról, hogy 100 millió font értékű adófizetési kötelezettséget enged el, cserébe a cég tulajdonosai tízmillió fontos nagyságrendű friss tőkéhez juttatják a légitársaságot, amely a brit regionális járatok többségét üzemelteti.