A koronavírus-járvány sújtotta tavasz ellenére erős üzleti évet zárt március 31-én a világ vezető repülőgép-szimulátor gyártója, de az új időszak már jelentős kihívások elé állítja a pilótaképző központokat is működtető céget.
Az előző évhez képest 10 százalékkal 3,6 milliárd kanadai dollárra nőtt a repülőgép-szimulátorokat gyártó CAE összbevétele a március 31-én zárult 2020-as üzleti évben.
De a cég közlése szerint az utolsó negyedév négy százalékos csökkenése már előrevetítette a koronavírus-járvány hatását az ágazatra, a kereslet jelentős visszaesésére, és így szimulátor-központjai jóval kisebb kihasználtságára számít a kanadai gyártó.
Ezt támasztja alá, hogy márciusban már a képzőhelyek egyharmadát le is állították, és a még üzemelők is markánsan alacsonyabb kapacitással működtek.
Emellett az új szimulátorok kiszállítását és üzembe helyezését is felfüggesztették.
Bár a légitársaságok felfüggesztették járataik jelentős részét, a pilóták szakszolgálati engedélyének megtartásához továbbra is szükség van a 6-9 havonta elvégzendő szimulátoros tréningekre.
A határidőket az utazási korlátozások miatt főként Európában és Észak-Amerikában kitolták, azonban ezek a képzések hamarosan újraindulhatnak.
A helyzet az újranyitással és az utazási korlátozások enyhülésével az év második felében kissé javulhat, ám ennek mértéke jelenleg még kiszámíthatatlan. Az viszont már most kijelenthető, hogy az eddigi éveknél gyengébb teljesítmény várható. A vállalat közlése szerint idejében megtették a szükséges lépéseket, amelyek hosszú távon is segítik a cég további működését.
De nem csak a CAE civil részlegét érintette a járvány, a vállalat katonai és egészségügyi programjai is csúszást szenvednek az utazási korlátozások miatt.
A járvány elleni fellépés részeként mindössze 11 nap alatt sikerült kifejleszteni a CAE Air1 lélegezetőgépet, amely már az engedélyezési fázisban van, sőt a kanadai kormánytól 10 ezer darabra szóló megrendelés is érkezett már.