A Ryanair azon dolgozik repülőtéri és kormányzati partnereivel, hogy minél előbb újraindítsa a légiközlekedést, és megmentse a turizmust, illetve az abból élőket – írta a cég a harmadik pénzügyi negyedévéről szóló jelentésében.
A kapacitások visszaépítésében elsősorban a heteken belül érkező Boeing 737-8200-asokra (a MAX 8-ason alapuló, annál nagyobb befogadóképességű variáns – a szerk.) támaszkodna a Ryanair – olvasható az ír fapados közleményében. Főként azért, mert a gyártó szerint ezek mérsékeltebb kiadásokkal üzemeltethetők, mint a Next Generation 737-esek, a Ryanair pedig nagy figyelmet fordít a költségek alacsonyan tartására.
A cég azt reméli, hogy a MAX 8-as variáns jóváhagyása után hamarosan a nagyobb kapacitásúnak tervezett 8200-as is megkapja az engedélyeket, és a nyári csúcsidőszak előtt 24 példányt tudnak forgalomba állítani.
A Ryanair hangsúlyozta, hogy a repülőtéri és kormányzati partnerekkel, illetve az általuk biztosított támogatások felhasználásával készek azonnal újraindítani egyes járatokat, de ehhez megfelelő átoltottságra van szükség, ezért sürgette az uniót, hogy pörgesse fel a lakosság vakcinával ellátását.
Ugyanitt az állami támogatások miatt is ostorozta az EU-t, mondván, a nagy hálózatos cégeknek nyújtott közvetlen állami támogatás rontja a versenyhelyzetet, de a Ryanair így is előnyt tud majd húzni abból, hogy több légitársaság is leállt már, valamint továbbiak csődjére lehet számítani.
A légicég a december 31-én végződött harmadik pénzügyi negyedévében egyébként 8,1 millió utast fuvarozott, 78 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, a járatok átlagos töltöttsége 70 százalék volt.
A bevételek 82 százalékkal 340 millió euróra estek, a kiadások viszont „csak” 63 százalékkal 670 millióra csökkentek. Az adózás utáni eredmény 306 millió eurós mínuszt mutatott, és a Ryanair már most figyelmeztetett, hogy a március végén záruló pénzügyi évben rekord összegű, 850-950 millió euró veszteséggel zárhat.