A koronavírus-járvány miatt a német repülőterek a náluk lévő, Lufthansa-színekre festett Boeing 707-eseket nem tudják tovább fenntartani, ezért szétbontják őket.
A legendás utasszállító típus két példányának sorsáról az Aerotelegraph írt, a Hamburgban álló négyhajtóműves 1960-ban került a német légitársasághoz, ahol 1975-ig szolgált, majd később képzésre használták. A társaság 1984-ben selejtezte le, de szerencséjére a szétbontástól akkor még megmenekült.
A hamburgi repülőtérnek a Lufthansa 1 eurónyi összegért 1999-ben eladta, a nem valódi lajstrommal ellátott 707-es azóta ott áll, és gyakorlatozás mellett filmforgatáshoz is használták, de időnként látogatható is volt a fedélzete.
A járvány miatt azonban a repülőtér üzemeltetője úgy döntött, szétbontatja, karbantartása ugyanis akkora összeget jelent, amelyet a cég nem hajlandó vállalni.
Próbálták másnak eladni, ami nem sikerült, de a rajongók örömére a szétszerelt gép egyes darabjait aukción értékesítik, repülési műszerek is az eladási listán vannak.
Ugyanerre a sorsra jut a berlini Tegelen lévő 707-es is, bár az ok kicsit más. A légikikötőt novemberben bezárták, és mivel senkinek nem kell a gép, az üzemeltető szétbontatja, ennek költségeit egy érvényben lévő szerződés miatt a Lufthansára fogja hárítani.
Ezt a példányt a légitársaság ajándékként kapta a Boeingtől, soha nem teljesített kereskedelmi járatot Lufthansa-színekben. A cég később a berlini technológiai múzeumnak ajándékozta, bár az intézmény hadakozott ez ellen.
A szétbontás után e példány néhány alkatrészét is értékesítik. Kiemelendő, hogy a Berlinben lévő 707-es korábban az El Al flottájában szolgált, 1970-ben terroristák megpróbálták eltéríteni, de nem jártak sikerrel.