Nyilvánosságra hozta az első részleteket az AS3TM-ről az Aerion, a cég még ebben az évtizedben forgalomba állítaná ezt az ötven utas befogadására képes gépet, ami három óra alatt tehetné meg a Los Angeles és Tokió közötti útvonalat.
Azt már korábban is hangoztatta az amerikai start-up repülőgépgyártó, hogy az AS2 szuperszonikus üzleti repülőgép csak a kezdet, és a vele szerzett tapasztalatokra építve kíván nagyobb típusokat is kifejleszteni, forgalomba állítani.
Az AS3TM-nek elnevezett koncepcióról az Aerion közleménye azt írja: az AS2 másfélszeres hangsebességénél jóval gyorsabbra tervezik, a cél a négyszeres hangsebesség (Mach 4) átlépése utazómagasságon.
Ilyen tempóval az AS3TM három óra alatt teheti majd meg a Los Angeles–Tokió távolságot, ami a most ismert, szubszonikus típusokkal 11 óránál is többet vesz igénybe.
A típust ötven utas szállítására és közel 13 ezer kilométer hatótávolságúra tervezik, figyelembe véve a potenciális vásárlók igényeit, akikkel folyamatosan konzultál a gyártó. A gazdaságossági szempontok mellett igyekeznek szem előtt tartani a környezetvédelmet is, hogy minimalizálgató legyen a többletszennyezés.
Az Aerion nemrég bővítette együttműködési megállapodását az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA Langley kutatóközpontjával, ezzel a szervezettel közösen igyekeznek felülkerekedni a 3-5-szörös hangsebesség közötti repülés kihívásain.
A vállalat hosszabb távon azt szeretné elérni, hogy a bolygó bármely két pontja között három óra alá szorítsák az utazási időt.
Tom Vice vezérigazgató szerint a szuperszonikus repülés csak a kezdet az ehhez vezető úton, de már az is nagy eredmény, ha ezt szélesebb tömegekhez tudják eljuttatni az AS3TM-mel és más típusokkal.
További részleteket még idén nyilvánosságra hoznak az új gépről, az első koncepciós rajzokat pedig év végén tervezik bemutatni. Az Aerion munkájának ezután 2023-ban lehet kézzel fogható eredménye, ekkor szeretnék elkezdeni az első AS2 üzleti gépek gyártását.