Az XB-1 „Baby Boom” végrehajtotta szűzrepülését a kaliforniai Mojave sivatagban.

A Boom Overture tervezett szuperszonikus utasszállító repülőgép kicsinyített technológiademonstrátora a tesztrepülés összes előre meghatározott célját teljesítette – jelentette be pénteken a vállalat.

A szűzrepülés során az XB-1-es 7120 láb (2170 méter) magasságot és 238 csomós (441 km/h) sebességet ért el Bill “Doc” Shoemaker vezető berepülőpilóta irányításával.

A teljes egészében karbon-kompozit anyagokból megépült XB-1-es még 2020-ban készült el, a demonstrátor tesztelése és a tapasztalatok összegyűjtése fontos állomás a tervezett szuperszonikus utasszállító projektjében.

Forrás: Boom Supersonic

A Boom Supersonic 2022 nyarán, a Farnborough-i Légiszalonon mutatta be a 65-80 utas szállítására képes Overture szuperszonikus utasszállító legfrissebb terveit, amely akár a hangsebesség 1,7-szeresével (Mach 1,7) repülhet majd a tengerek és óceánok felett, teljes hasznos terheléssel hatótávolsága 4250 tengeri mérföld (7871 km) lenne. A nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás érdekében teljes mértékben fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) üzemelhet majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vállalat tavaly év elején tette le az alapkövét Észak-Karolinában épülő, 37 ezer négyzetméteres, Superfactory elnevezésű gyárának. Az akkori közlés szerint az Overture gyártása 2024-ben kezdődik, a prototípus 2026-ban gördülhet ki a gyártósorról, az első repülésre 2027-ben, a hatósági tanúsításra pedig 2029-ben kerülhet sor.