A Farnborough-i Légiszalonon lerántotta a leplet a Boom Supersonic az Overture továbbfejlesztett terveiről, és neves beszállítókkal jelentett be együttműködéseket.

A finomított tervek a cég közlése szerint 26 millió órányi szoftveres szimuláció, öt szélcsatornás tesztelés, valamint az adatok 51 körös, gondos tervezési folyamat során elvégzett értékelése után születtek meg.

A frissített konfiguráció számos mérnöki innovációt ötvöz az aerodinamika, a zajcsökkentés és a teljesítmény terén.

Az Overture 65-80 utast szállíthat a mai utasszállító repülőgépek sebességének duplájával, a tengerek és óceánok felett a hangsebesség 1,7-szeresével (Mach 1,7), a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás érdekében teljes mértékben fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) üzemelhet, teljes hasznos terheléssel hatótávolsága 4250 tengeri mérföld (7871 km) lesz.

A közlés szerint a típus három helyett négyhajtóműves kialakítása csökkenti a gép zajszintjét, nem használ majd utánégetőt. Felszálláskor pedig a világon elsőként automatikus zajcsökkentő rendszert alkalmaznak, megfelelve a szubszonikus repülőgépek legújabb zajszint-előírásainak (ICAO Chapter 14 / FAA Stage 5), emellett a fedélzeten utazók számára is csendesebb lesz a gép.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Overture a hangrobbanások elkerülése érdekében a szárazföld fölött picivel a hangsebesség alatt (Mach 0,94) repülne.

A gépet úgy tervezték meg, hogy a szuperszonikus repülés során minimálisra csökkentsék a légellenállást, így maximalizálják az üzemanyag-hatékonyságot, ezért a törzs átmérője az orr-résznél nagyobb lesz, a farokrész irányába pedig elvékonyodik.

A kecses kialakítású, könnyebb, erősebb és a hőterhelés szempontjából is stabilabb kompozit anyagokból készülő, hatékony aerodinamikai kialakítású törzsre a szuperszonikus teljesítmény fokozására, valamint a szubszonikus és transzszonikus irányíthatóság javítására alkalmas „sirályszárnyakat” szerelnek.

A gyártó közleménye kiemeli, hogy az Overture a légiközlekedésben évtizedek óta nem látott, óriási ugrást jelent majd, a világ leggyorsabb, a sebességre, biztonságra és fenntarthatóságra optimalizált utasszállító repülőgépe lesz, és alapjaiban fogja megváltoztatni a távolságról való gondolkodásunkat.

A Boom Supersonic bejelentette azt is, hogy a Northrop Grummannal partnerségi megállapodást kötött az Egyesült Államok kormánya és szövetségesei számára különleges küldetésű katonai változatok kifejlesztéséről. A típus alkalmassá tehető például a gyors reagálást igénylő kormányzati és katonai műveletek irányítására és támogatására, beleértve a gyors reagálású megfigyelést és felderítést, valamint a csapatszállítási, logisztikai és sürgősségi orvosi feladatokat.

A közlemény kitér arra is, hogy az Overture beszállítói láncába bevonták a Collins Aerospace, az Eaton és a Safran Landing Systems vállalatokat, amelyek kulcsfontosságú rendszereket és részegységeket szállítanak a típushoz.