Történelmet írt a Boeing és az amerikai haditengerészet (US Navy), a világon először egy pilóta nélküli repülőgép (UAV) adott át üzemanyagot a levegőben egy ember vezette gépnek. 

A június negyedikén tartott tesztelésen a Boeing MQ-25 T1 prototípusa a US Navy által rendszeresített légi utántöltő konténer (ARS) segítségével adott át üzemanyagot az ugyancsak a fegyveres erő kötelékébe tartozó F/A-18 Hornet vadászgépnek.

A repülés első szakaszában a Hornet pilótája csak szoros kötelékben repült a Stingray nevű drónnal, így ellenőrizve a teljesítményadatokat és a gépek stabilitását, mindössze 20 láb (nagyjából hat méter) távolságot tartva. Csak ezután kezdődhetett meg a küldetés fő mozzanata, a üzemanyag átadása, amit az ARS segítségével, hajlékony csöves rendszerrel hajtottak végre.

Az MQ-25 ezzel demonstrálta, hogy képes ellátni elsődleges feladatát, mindössze 25 tesztrepülés végrehajtása után.

A tervezési feladatokhoz és a fejlesztéshez nagyban hozzájárultak a számítógépes szimulációk, amelyekkel a mostani feladatot is előzetesen ellenőrizték a Boeing és a US Navy mérnökei.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A tervek szerint tovább tesztelik a Stingrayt, mielőtt a virginiai Norfolkba szállítják, ahol felteszik a haditengerészet egyik repülőgép-hordozójára, és meggyőződnek róla, hogy hajófedélzeti üzemi körülmények között is megfelelően kezelhető az új típus.

Ha minden jól megy, az MQ-25-ös már belátható időn belül átveheti a tengeri missziókban részt vevő, repülőgép-hordozókról üzemelő katonai gépek légi utántöltési feladatait az F/A-18-asoktól. Ezek a vadászgépek ugyan nagy számban állnak az US Navy rendelkezésére, ilyen feladatokat csak a harci kapacitások rovására tudnak végezni a Cobham által gyártott ARS-egységekkel.