Módosítja a túlfoglalásról, illetve annak kezeléséről szóló belső utasításait a United a közelmúltban nagy port kavart eset miatt, amelyben egy utast erőszakkal távolítottak el a fedélzetről.
Az utasítás szerint csak abban az esetben foglalhatnak be saját személyzetet üres helyekkel nem rendelkező járatra, ha az legalább egy óra múlva indul, mert így nem a gép fedélzetéről kell leszállítani a hely nélkül maradó utasokat. Ilyen esetekben a másik repülőtérre átszállított személyzetet a következő járattal kell elvinni az azonnal életbe lépő új szabályok szerint.
Szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy ez a szabály még nem fogja megszüntetni a túlfoglalásokat, csupán arra adnak lehetőséget, hogy nem a gépen, az utastársak szeme láttára kell az érintett utasokat felszólítani a távozásra, hanem a beszállításért felelős személyzet még a repülőtéren fel tudja ajánlani számukra az alternatív utazási lehetőségeket.
Mint ismeretes, egy férfit múlt hétfőn erőszakkal szállítottak le egy túlfoglalt United-járatról, amely Chicago-ból Louisville-be repült volna. A járat teljesen tele volt, és a légitársaság négy alkalmazottjának, akiket a következő műszakukra Louisville-be kellett átszállítani már nem talált helyet a földi személyzet. A beszállítókapunál önkénteseket kerestek, hogy szállodai ellátás és először 400, majd 800 dolláros kompenzáció fejében csak a másnapi járattal repüljenek, de erre nem jelentkezett senki.
A beszállítást megkezdték, majd ezt követően választották ki azokat az utasokat, akiket leszállítottak a repülőgépről. Az érintett férfi utas megpróbált ellenállni, nem volt együttműködő, így végül a biztonságiak erőszakkal szedték le a járatról. Az eset hatalmas felháborodást keltett, miután több utas is levideózta az erőszakos eljárást, a videók pedig elárasztották közösségi médiát.
Oscar Munoz, a légitársaság vezérigazgatója először helyeselte az intézkedést, csak később, amikor hatalmas botrány lett az ügyből ismerte el, hogy hibát követtek el és kért elnézést.