A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) repülésbiztonsági jelentése szerint 2016-ban többen haltak meg balesetben, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az esetek száma alacsonyabb volt, mint 2016-ban.

A kereskedelmi szervezet kimutatása szerint 2016-ban 268-an vesztették életüket repülőgép-balesetekben, míg egy évvel korábban 136-an haltak meg ilyen okból. Bár a növekedés jelentősnek mondható, a 2011 és 2015 közötti átlagos áldozatszámot egyik sem éri el, mivel az ötéves átlag 371 halálos áldozat.

Az összes balesetet figyelembe véve 2016-ban egymillió járatra jutott 1,61 baleset, míg egy évvel korábban 1,79 baleset volt egymillió járatonként.

Bár tavaly többen haltak meg, a repülőgép-balesetek száma 68-ról 65-re csökkent, az ötéves átlag pedig 81. A 2016-os 65 közül 10 volt halálos kimenetelű, négy személyszálló géppel, hat pedig áruszállítóval történt. Utóbbi adat már magasabb, mint a 4,6-es ötéves átlag.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az ASL Hungary Boeing 737-ese, miután túlfutott a Bergamo-Orio al Seri repülőtér futópályáján. A belsetben a magyar hajózó személyzet mindkét tagja megsérült. | © AIRportal.hu

Az ASL Hungary Boeing 737-ese, miután túlfutott a Bergamo-Orio al Seri repülőtér futópályáján. A belsetben a magyar hajózó személyzet mindkét tagja megsérült.


A sugárhajtású és turbólégcsavaros gépekkel történt eseteket külön is vizsgálta az IATA, ebből az derült ki, hogy jettel Afrikában, Észak-Ázsiában, illetve a Független Államok Közösségéhez tartozó államok területén nem történt baleset. A világ többi régiójában viszont az ötéves átlag fölött volt az egymillió felszállásra vetített halálozási ráta, a legmagasabb (2,49 halálozás egymillió felszállásonként) a Közel-Keleten volt.

Turbólégcsavaros géppel az IATA adatai szerint Afrikában, Ázsia-Óceániában és a FÁK tagországaiban történt halálos kimenetelű szerencsétlenség, utóbbi régióban volt a legmagasabb a halálozási arány, egymillió felszállásra 10 áldozat jutott.

A baleseti okokról az IATA nem közölt statisztikát, annyit írtak, hogy a baleset megelőzése érdekében három fő területre koncentrálnak: a kontrollált földbe csapódásra (CFIT), irányítás repülés közben elvesztésére és a futópálya-elhagyásokra, mivel ezekben az esetekben vesztik életüket a legtöbben.

Emellett az IATA megjegyezte, hogy a drónok egyre nagyobb repülésbiztonsági kockázatot rejtenek, ezért folyamatosan együtt dolgoznak az érintett szervekkel a biztonság garantálásán.