2016. június 18-tól visszatér Gatwick repülőtérre a Wizz Air, a légitársaság a román fővárosból, Bukarestből nyit napi rendszerességű járatot a dél-londoni repülőtérre A320-as repülőgépeivel – adta hírül a légitársaság szerdán kiadott közleménye.
A gatwicki lesz a Wizz Air negyedik napi járata Bukarest és London között. Az eddigi napi három járat az észak-londoni Luton repülőtérre közlekedett és menetrendjük továbbra is változatlan marad. A Wizz Air mellett a Ryanair nyújt még diszkont árú összeköttetést a román főváros és London között, de ők Stansted-re repülnek.
A Bukarest – Gatwick járat megnyitásával a Wizz Air egy újabb repülőtérre teszi be a lábát Nagy-Britanniában, de egyelőre a bukaresti lesz a diszkont légitársaság egyetlen járata a dél-londoni repülőtérre.
A légitársaság eddig nyolc városba üzemeltetett járatokat az Egyesült Királyságban, London Luton, Doncaster-Sheffield, Bristol, Aberdeen, Glasgow, Belfast, Liverpool és Birmingham repülőterére.
Az AIRportal.hu légitársasághoz intézett kérdésére, miszerint várhatók-e más városokból is járatok London-Gatwick-re az a válasz érkezett, hogy egyelőre nem tudnak erről információval szolgálni.
London-Gatwickre Budapestről jelenleg az easyJet és a Norwegian járataival lehet eljutni, a Wizz Air pedig naponta öt alkalommal repül London-Lutonba Budapestről. Bár nyilván sokaknak kényelmes lenne egy újabb gatwicki járat Budapestről is, a piaci helyzet teljesen más mint Romániában.
A Wizz Air egyébként már korábban üzemeltetett járatokat a gatwicki repülőtérre, azonban nyolc évvel ezelőtt kivonultak a dél-londoni légikikötőből. 2008. január és július között mintegy hét hónapig repült a Wizz a lengyelországi Katowice és Gatwick között.
Owain Jones a Wizz Air vezérhelyettese a Routes Online blognak a járatnyitással kapcsolatban adott nyilatkozatában kijelentette, hogy a légitársaság gatwicki visszatérése után is London Luton marad a légitársaság fókuszában, az észak-londoni reptér marad a Wizz hálózatának fő kapuja Londonra.
Az új Bukarest – Gatwick járat az utazóközönség igényeire reagál és jelen pillanatban a légitársaság nem rendelkezik további bővítési tervekkel a gatwicki légikikötőt illetően.
– idézi a blog Owain Jonest.
Erős nyomás alatt a Wizz Air
A légitársaság Bukarest – Gatwick járatnyitása egy újabb epizódja lehet a Ryanair és a Wizz Air között a kelet-európai régió uralmáért indult versengésnek, melynek fő terepe jelenleg Románia mellett a Nyugat-Balkán. A Ryanair a február közepén jelentette be, hogy Bukarestben nyitja meg új bázisát október végétől három darab repülőgéppel. Az ír fapados éppen tegnap jelentette be, hogy piacra lép Szerbiában is, Berlin és Nis között heti kétszeri járattal és a hírek szerint Montenegróba is újabb járatot indítanak.
A Ryanair március végén közölte, hogy Szófiában nyitja meg 83. bázisát 2016. október 30-tól, a bolgár fővárosban 3 darab Boeing 737-800-ast állomásoztat majd az ír fapados. A légitársaság a téli menetrendben 19 új útvonalat is bejelentett Szófiából, valamint londoni járatainak számát is megduplázza a bolgár fővárosból, napi két alkalommal lehet majd eljutni Stansted-re.
Michael O’Leary, a Ryanair szabad szájú vezérigazgatója az év elején több nyilatkozatában is kinyilvánította, hogy légitársasága erősíteni kívánja jelenlétét és piaci pozícióit a közép-kelet európai régióban. Egy, az év elején az Air Transport Worldnek adott interjújában kijelentette: 2018-ra átveszik a Wizz Airtől a vezető szerepet a kelet-közép-európai régióban.