Az A350-es még nagyobb befogadóképességű változatán gondolkozik az Airbus, erről John Leahy, az európai repülőgépgyártó értékesítési vezérigazgató-helyettese beszélt egy konferencián. Az Airbus azt követően kezdte komolyan vizsgálni a típus megnyújtásának lehetőségét, miután több légitársaság érdeklődését fejezte ki a most gyártásba került A350-1000-es típusváltozatnál nagyobb befogadóképességű variáns iránt. A 2020-ban forgalomba kerülő 400 üléses, rivális Boeing 777-9-es típusra ugyanis még nincs válasza az európai gyártónak.

Ennél is hosszabb lehet az A350-1100, ha az Airbus versenyezni akar a 400 üléses kategóriában a 2020-ra forgalomba kerülő Boeing 777-9 típussal. (Grafika: Airbus) | © AIRportal.hu

Ennél is hosszabb lehet az A350-1100, ha az Airbus versenyezni akar a 400 üléses kategóriában a 2020-ra forgalomba kerülő Boeing 777-9 típussal. (Grafika: Airbus)

Leahy eddig szkeptikus volt az A350-1000-esnél hosszabb törzsű, 45 üléssel nagyobb befogadóképességű változattal szemben, azonban a február végén megtartott konferencián már úgy nyilatkozott, hogy lehet megfelelő volumenű piaci érdeklődés a típus iránt.

Az Airbus szempontjából azért is lehet fantázia a még hosszabb törzsű A350-1100 program beindításában, mert így a típus már közvetlenül versenyezhet a 400 üléses kategóriában a Boeing által jelenleg fejlesztett 777-9-es típussal.

A vezérhelyettes kijelentése egyelőre nem tekinthető hivatalos állásfoglalásnak, az Airbus várhatóan az idén júliusban megrendezésre kerülő Farnborough air show-n fog bejelentést tenni az A350-es típussal kapcsolatos terveiről – a Flightglobal információi szerint. Ez a bejelentés szólhat arról is, hogy elindítják a programot, de az ellenkezőjéről is, ha nem mutatkozik megfelelő kereslet a légitársaságok részéről a még nagyobb befogadóképességű változat iránt.

Az A350-1000-esek háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására lesznek képesek, ez megfelel a Boeing jelenleg legsikeresebb típusának a 777-300ER (háromosztályos székezéssel) 360 üléses kapacitásának. Ebben a szegmensben az Airbus eddig nem tudott igazán labdába rúgni amerikai versenytársával szemben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A 2020-ra elkészülő 400 üléses Boeing 777-9. (Grafika: Boeing) | © AIRportal.hu

A 2020-ra elkészülő 400 üléses Boeing 777-9.
(Grafika: Boeing)

Az amerikai gyártó azonban szintén dolgozik a 777-es megújításán és megnyújtásán. A tervek szerint 2020-ra forgalomba kerülő, új generációs 777-9-es verzió a jelenlegi 300ER-nél kabinkonfigurációtól függően plusz 40-50, azaz 400 feletti utas szállítására lesz képes.

Amennyiben a légitársaságok részéről jelentős kereslet mutatkozik a 400 üléses kategóriában, az Airbus kénytelen lesz kidolgozni az A350-es megnyújtott és megnövelt maximális felszállósúlyú verzióját, ha versenyben akar maradni ebben a szegmensben, amely azonban nem lesz egyszerű feladat az európai gyár mérnökei számára.

Ajánló Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét

Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!