Nagyobb kapacitású Next Generation Boeing 737-esekre cseréli meglévő 737-700-as utasszállító repülőgépeit az Aerolíneas Argentinas. Az argentin légitársaság már hozzá is látott a kisebb 737-es típusváltozat kivonásához, amelyből összesen 22 darabot számlál a flotta. Helyükbe vadonatúj 737-800-asok érkeznek.
A ch-aviation légiközlekedési szaklap értesülései szerint az Aerolíneas Argentinas október 5-én adta vissza az első, LV-CAM lajstromjelű 737-700-ast a tulajdonos lízingcég számára. A légitársaság ezzel kezdte meg a típus kivonását.
Az üzleti és turista osztállyal szerelt, összesen 128 utas szállítására alkalmas 737-700-asok helyébe az Aerolíneas Argentinas nagyobb kapacitású, újonnan gyártott 737-800-asokat állít, amelyekre még 2013-ban kötöttek vásárlási szerződést. Közvetlenül a Boeinggel aláírt megrendelés alapján az argentin légitársaság 2016-2018 között összesen 20 darab 737-800-ast vesz át.
Emlékezetes, hogy a légitársaság a két évvel ezelőtti szerződéskötéskor még nem mondta ki, hogy a 737-800-asokat a 737-700-asok helyébe vásárolja, de tény, hogy a nagyobb gépet már akkor a kisebbel összevetve helyezték megvilágításba, kiemelve, hogy a több utas szállítására alkalmas 800-ast gazdaságosabban tudják üzemeltetni, és az egyre növekvő utasforgalom miatt is szükséges a kapacitások fejlesztése.
A 737-700-asok, amelyek között két különleges, egy FIFA World Cup 2014-es (LV-CSI) és egy SkyTeam légiszövetségi festésű (LV-BZA) gép is van az Aerolíneas Argentinas számos belföldi járata mellett Brazília, Bolívia, Chile, Paraguay, Peru, Uruguay és Venezuela városaiba közlekedő járatokon teljesítenek rendszeres szolgálatot.
A 737-800-as típusváltozat 2011 végén jelent meg az Aerolíneas Argentinas flottájában, elsőként két használt, korábban az Air Berlin-nél üzemeltetett géppel. Az első újonnan gyártott 800-as 2012 szeptemberében csatlakozott a flottához. A légitársaság azóta minden új 737-esét Boeing SkyInterior kabinbelsővel veszi át. 737-800-asból most épp összesen húszat számlál a géppark.