Kiállta a vizes próbát a CSeries. A kanadai repülőgépgyár vadonatúj típusa augusztus végén sikerrel zárta azokat a tanúsító teszteket, amelyeken a prototípusnak bizonyítani kellett, hogy a CSeries rendkívüli időjárási körülmények közepette, szükség esetén alaposan elázott futópályán is biztonsággal képes működni.
A külső szemlélők számára az egyik, ha nem a leglátványosabb vizsgán van túl a Bombardier CSeries. A vizes futópálya tesztek ugyanis általában nagy figyelmet vonzanak egy olyan új repülőgéptípus esetében, amelynek a forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyek megszerzéséhez kötelezően át kell esnie az efféle teszteken.
A kanadai repülőgépgyár augusztus 27-én jelentette be, hogy a CSeries hajtóműveibe a szimulációk során szélsőségesen esős időjárásban sem jutott a biztonságot veszélyeztető határértéken túli mennyiségben víz, sem a futópályán keletkező felcsapódás, sem pedig az orrfutó által keltett erős szórásból, valamint a víz a segédhajtómű működése számára sem okozott problémát.
A teszteken, amikor vizes futópályára való landolást szimuláltak a gép 120 csomós, azaz mintegy 220 km/h-s legnagyobb sebességet ért el, innen vizsgálva a rendszerek stabil működőképességét és a fékhatást a biztonságos megállás érdekében.
A Bombardier a tanúsító eljárás ezen részét egyébként nem az elsőként, várhatóan a jövő év első felében forgalomba álló CS100-as, hanem a hosszabb törzsű és csak későbbre ígért CS300-as prototípussal folytatta le a mirabeli bázisán. Azzal a C-FFDK gyári berepülő lajstromost viselő géppel, amely idén február 27-én emelkedett először magasba. Ennek a tesztnek az eredményei a gyáriak közlése szerint ugyanis mindkét típusváltozatra relevánsak.