A legfrissebb menetrendi információk szerint az Air France az eredetileg tervezetthez képest két hónappal korábban, 2016. január 10-én indítja Párizsból az utolsó, Boeing 747-400-assal teljesített menetrendszerű járatát. A francia Jumbo-flotta egyetlen rendszeres úti célja az október 25-től kezdődő téli menetrendben Mexikóváros lesz.
Hamarabb veszi át Dreamlinereit az Air France
Az airlineroute.net adatai alapján nem vár jövő év március 26-ig utasszállító Boeing 747-esei kivonásával az Air France. Korábban ugyanis úgy volt, hogy azon a napon közlekedik az utolsó járat, de a legfrissebbek szerint január 11-től már Boeing 777-300ER típusok repülnek Párizs és Mexikóváros között a naponta egyszer kiszolgált útvonalon.
Mint ahogy a március végi dátum közlésekor, most is le kell szögezni, hogy a francia légitársaság bármikor változtathat még a Jumbók menetrendjén, és esetleg más útvonalra is beszervezheti azokat, de jelen információk alapján január 10-én közlekedik utoljára menetrendszerű járaton Air France Boeing 747-es.
Az Air France – ahogy azt a jövő évi mexikóvárosi menetrend is igazolja – a Boeing 777-300ER-t nevezte meg Boeing 747-400-asai váltótípusául. A francia Jumbók, amelyekből már csak 5 darab van a flottának az idei nyári menetrendben még Atlanta, Boston, Montréal, Toronto és Mexikóváros útvonalakon repülnek a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről. A téli menetrendben viszont előreláthatólag már csak a mexikói célpont marad, utolsóként.
Az Air France még meglévő Boeing 747-400-asai kétosztályos elrendezésben, összesen 432 utasférőhellyel üzemelnek. Az öt gép közül kettő 1992-ben, a másik három 2003-ban, ill. a legfiatalabb 2004-ben került a flottába. A váltótípus 777-300ER a francia légitársaság legkorszerűbb kabintermékeit sorakoztatja, kiváltképp, hogy a mexikói útvonalon január 11-től a négyosztályos kivitelű, összesen 303 utas szállítására képes 777-esek fognak közlekedni.
Az Air France a Boeing 747-es egyik legpatinásabb üzemeltetőjének számít. A francia légitársaság elsők között állította forgalomba a típust, amikor 1970 márciusában átvette az első 747-100-asát. Az akkori legnagyobb utasgépet mindössze két hónappal korábban indította az azóta csődbe ment Pan American World Airways.
A jövőt azonban az Air France egyértelműen a korszerű kéthajtóműves típusokkal tervezi. Négyhajtóműves szélestörzsű egyedül az A380-800-as marad a flottában, miután már az A340-300-asok kivonásáról is döntés született. A legújabb generációs 747-es, a 747-8 Intercontinental iránt az Air France nem mutat érdeklődést, ezért a jövő év a Jumbo-korszak lezárultát is jelenti.