Az utasszállítóként kiöregedett A320-as és A321-es típusok áruszállító gépekké átalakításáról írt alá megállapodást az Airbus egy erre szakosodott szingapúri céggel Párizsban. Az ST Aerospace nevű vállalat az Airbus-szal együttműködve végzi majd a kiöregedő A320-as és a hosszabb törzsű A321-esek P2F (passenger-to-freighter) konvertálását, azaz az utasszállítóból cargo repülőgéppé történő átalakítást.
Az európai gyártó keskeny törzsű repülőgépeinek esetében eddig nem volt elérhető a Boeing 737-eseknél már széles körben alkalmazott áruszállító géppé alakítás. Az Airbus az A321P2F gépekkel a kiöregedő Boeing 757F gépekkel szemben kínál majd alternatívát, az A320P2F gépek pedig a 737-400F gépekkel konkurálnak majd.
Az Airbus több, mint 600 keskeny törzsű cargo-repülőgépre prognosztizál keresletet az elkövetkezendő 20 évben, ezért kötöttek exkluzív megállapodást a szingapúri céggel, mely a világon egyedüliként végzi majd az Airbus támogatását élvezve az átalakításokat.
Az cargo-konverzió legösszetettebb mozzanata a repülőgép törzsén a konténerek be- és kirakodására alkalmas méretű cargo ajtó kialakítása és a repülőgépek törzs-szerkezetének a nagy méretű ajtók körüli átalakítása, megerősítése.
Az átalakított A320-as 11 palettát lesz képes majd szállítani a fő fedélzetén, 21 tonnás áru szállítása esetén 2.100 tengeri mérföld távolságra. A hosszabb törzsű A321-es fedélzetén 14 konténert tudnak majd elhelyezni és mintegy 27 tonna áru szállítására lesz képes 1.900 tengeri mérföld távolságra.
Az első cargo géppé átkonvertált A321P2F repülőgépet 2018-ban adják majd át üzemeltetőjének. Az átalakított repülőgépek értékesítését az Airbus (45%) és az ST Aerospace (55%) közösen tulajdonolt, drezdai bázisú cége, az Elbe Flugzeugwerke (EFW) végzi majd. Az ST Aerospace-szel az A330-asok utasszállítóból áruszállítóvá alakításában már régóta működik együtt az Airbus.