A repülési adatrögzítőkből kinyert adatok alapján a repülőgép szoftverének telepítési hibája okozta annak az Airbus A400M típusú katonai szállítógépnek a katasztrófáját, amely május elején csapódott földnek közvetlenül az első felszállását követően a spanyolországi Sevilla közelében – mondta a gyártó cég egyik vezetője a Handelsblatt című német lapnak.

Az A400M MSN2-es számú tesztpéldánya Toulouseban. Képünk illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az A400M MSN2-es számú tesztpéldánya Toulouseban. Képünk illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu)

Marwan Lahoud, az Airbus stratégiai igazgatója a Handelsblatt pénteki kiadásában megjelenő interjúból a lap hírportálján előzetesen közölt részletek szerint elmondta, hogy a fekete doboz adatainak elemzése megerősítette a korábbi vizsgálatok megállapításait, amelyek szerint nem szerkezeti gond okozta a katasztrófát, hanem az, hogy az összeszerelés utolsó szakaszában rosszul telepítették a hajtóműveket irányító szoftvert. Ezért az első próbarepülés közben leálltak a hajtóművek és a gép födnek csapódott.

Az új repülőgéptípussal nincs szerkezeti gond, de a baleset rávilágított arra, hogy „súlyos minőségi probléma van az összeszerelés területén”, ami nem használ az Airbus hírnevének – mondta Marwan Lahoud.

A Handelsblatt rámutatott, hogy a vizsgálati eredmény a cég jó hírének ugyan nem tesz jót, de ennek ellenére megkönnyebbülés az Airbusnak, mert az összeszerelési minőségi gondok orvoslásánál jóval hosszabb időt venne igénybe, ha a több cég együttműködésével kifejlesztett hajtómű esetleges konstrukciós hibáit kellene kijavítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A katonai szállítógép május 9-én, közvetlen az első felszállását követően csapódott földnek a Sevilla melletti San Pablo repülőtérnél, ahol az A400M típusú gépek összeszerelő üzeme működik. A fedélzeten hatan tartózkodtak, közülük négyen meghaltak, ketten súlyosan megsebesültek.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!