Elérhetővé tette foglalási rendszereiben legújabb, a távol-keleti térségbe irányuló hosszú távú járatait az Alitalia. Az Etihad Airways tulajdonban lévő olasz légitársaság május 1-jén Sanghajba, június 4-én pedig Szöulba nyit közvetlen járatokat.
Újjászületett az Alitalia, de még csak papírforma szerint
Rábólintott az EU az Alitalia – Etihad frigyre
Olaszország nemzeti légitársasága januárban hirdette meg teljes megújulási programját. Az Etihad Airways irányításával és nem utolsó sorban pénzügyi támogatásával végbemenő váltás már a római nemzetközi sajtókonferencián egy sor új hosszú távú járatot nevezett meg, amelyek közül a szöulinak, valamint a sanghajinak immáron a részletei is ismertek.
Az Alitalia kiemelt hangsúlyt fektet hosszú távú hálózatának bővítésére, amelyhez az Etihad Airways új repülőgépekkel is hozzá fog járulni. Ezért is jelentőségteljes, hogy az olasz légitársaság június 4-én újranyitja a szöuli járatát, amellyel Róma és a dél-koreai főváros között több, mint húsz éves kihagyás után ismét lesz közvetlen összeköttetés.
A dél-koreai főváros heti háromszor, csütörtökönként, szombatonként és vasárnaponként szerepel a menetrendben a római indulási napokat figyelembe véve. Az útvonalon a flotta Airbus A330-200-as típusai fognak közlekedni, amelyek délután 15:00-kor indulnak Rómából és másnap délelőtt 09:25-kor szállnak le Szöulban. A visszajárat pedig 14:05-kor startol és este 19:40-kor van ismét Olaszország fővárosában, a Fiumicino nemzetközi repülőtéren.
Egy új, minden eddiginél magasabb színvonalú, tartósan nyereséges üzemű Alitalia képét hirdette meg az olasz légitársaság azon a nemzetközi sajtókonferencián, amelyen a vezetőség az anyagi hátteret és támogatást biztosító Etihad Airways elnökével közösen lépett színre.
Cikkünk a 2015. január 20-án Rómában megrendezett nemzetközi Alitalia-sajtókonferencián elhangzottakról.
Az időrendet tekintve hamarabb, már május 1-jétől elérhető új sanghaji járatra ugyancsak a flotta A330-as gépei vannak előjegyezve, amelyek szerdánkénti, péntekenkénti és vasárnaponkénti indulással repülnek Milánóból Sanghajba. Az odafelé 06:10-kor felszálló járat még aznap 23:30-kor megérkezik Sanghajba, ahonnan másnap 00:50-kor indul és reggel 07:20-kor landol Milánó Malpensa repterén. Ez a járat időszakos lesz, az idei Milánói Expó ideje alatt, egészen október végéig lesz elérhető, ezzel élénkítve és segítve a kiállítást és vele a kereskedelmet.
Az A330-asok fedélzetén az utasok háromféle komfortosztály, a Magnifica, a Classica Plus és a Classica közül válogathatnak igényük és pénztárcájuk szerint, összesen 250-en. Egy A330-200-as az Alitalia üzemeltetésében ugyanis ennyi utas felvételére képes járatonként.
Az Alitalia kínai piacát illető fontos előrelépés lesz, hogy az év végéig bezárólag a Róma – Peking járat is újranyílik. Kitűzött cél, hogy az Alitalia a Rómából és Milánóból is elérhető tokiói járataival, valamint a fejlesztésre kerülő újakkal vezető pozícióra tegyen szert Olaszország és a Távol-Kelet közötti légiforgalomban, nemcsak a desztinációk repertoárját és menetrendjét, hanem a szolgáltatás minőségét tekintve is.
Mindezt az Etihad Airways irányítása és pénzügyi támogatása birtokában, amelynek egybe fogott stratégiája 2017-re már nyereséges pályán szeretné látni a csőd széléről visszarántott Alitaliát.
Az Alitaliával egyazon légiszövetségben, a SkyTeam-ben működő Korean Air február 25-től változtat jelenlegi Szöül-Milánó-Róma-Szöul menetrendszerű járatának menetrendjén. A dél-koreai légitársaság nagyobb figyelmet fordítva az egyes városokra, szétválasztja és külön-külön direkt járattal fogja kiszolgálni mind Milánót, mind pedig Rómát heti háromszori rendszerességgel. A milánói sűrűséget márciustól heti négyre emelve.
A Korean Air Rómába szerdánként, péntekenként és vasárnaponként indít járatokat az önálló üzemeltetésű menetrendben, a flotta Boeing 777-300ER típusával, amely összesen 291 utast vehet fedélzetére, rajta First Class szolgáltatással. A nyári szezonkezdettel azonban a Korean Air még nagyobb gépre vált, március 29-től már 363 üléses Boeing 747-400-asok fognak közlekedni, változást hozva az indulási napokban is, a koreai Jumbók ugyanis keddenként, csütörtökönként és szombatonként lesznek római szolgálatban.
A milánói járaton 218 üléses Airbus A330-200-as közlekedik szerdánként, péntekenként és vasárnaponként, amely március 29-től kiegészül egy negyedik járatnappal, hétfővel is, valamint a géptípus is nagyobb lesz, ettől kezdve 248 üléses Boeing 777-200ER érkezik Szöulból.
Szöul a távol-keleti térség negyedik legjelentősebb gazdasági központja. Olaszország és Dél-Korea között 2013-ban 7.5 milliárd eurós volt a kereskedelmi forgalom.