Extra nagy szélestörzsű típus, Airbus A380-800-asok beszerzéséről folytat tárgyalásokat a Turkish Airlines. Az ügyletre rálátó források szerint a török légitársaság legalább 10 darab, de lehet, hogy még több kétszintes Airbust vásárolna. A gyártó és a légitársaság egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.
Szempillantás alatt Superjumbo üzemeltető lehet a Turkish
Törzshossz: 72.72 méter
Szárnyfesztáv: 79.75 méter
Magasság: 24.09 méter
Maximális hatótáv: 15700 km
Hajtómű: 4db Rolls-Royce Trent 900, vagy Engine Alliance GP7200
Utasférőhely: 525 fő (három-osztályos elrendezés)
Maximális felszállósúly: 560 tonna
Aktuális listaár: 428 millió USD/db
Az első felszállás: 2005. április 27.
Forgalomba bocsátás: 2007. október 25.
Megrendelt gépek száma: 317 darab (17 ügyféltől)
Legnagyobb üzemeltető: Emirates / 140 gépes rendelésállomány
A tizenhárom aktív üzemeltető a forgalomba állítás időrendi sorrendjében:
Singapore Airlines, Emirates, Qantas, Air France, Lufthansa, Korean Air, China Southern Airlines, Malaysia Airlines, Thai Airways International, British Airways, Asiana Airlines, Qatar Airways, Etihad Airways.
A Reuters híradása szerint amennyiben az üzlet összejön a Turkish Airlines lehet az első légitársaság, amely a 2013. novemberi dubaji légi szalon óta megrendelést formál az Airbus legnagyobb típusára. A légitársaságok táborából ugyanis az Emirates vásárolt utoljára A380-ast. Ezen kívül lízingcégtől befutott megrendelés is csak egyetlen volt, az Amadeo (korábban Doric) tavaly februárban véglegesített 20 gépes igényével.
A hírügynökség ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy többször voltak már fals híresztelések a Turkish tervezett nagygépes beszerzéseivel kapcsolatban. Mint arról az AIRportal.hu is folyamatosan beszámolt a légitársaság lényegében már 2012. óta gondolkodik óriásgépek flottájába vételében. A legelsők szerint ráadásul nemcsak az európai A380-as, hanem az amerikai Boeing 747-8-as is szóba jött a törököknél, de az utóbbi hírek már valóban inkább csak az A380-asról szólnak, noha a 747-8-asnak legalább annyira jól jönne egy ekkora megrendelés, mint ahogy az európai típus programjának. Az Airbus aktuális listaárai alapján a Turkish feltételezett gépbeszerzése legalább 4 milliárd dolláros üzletet jelentene.
Legutóbb, 2014 februárjában már egész közelinek tűnt az A380-as megjelenése Turkish színekben, mivel a légitársaság, hogy gyorsabban hozzáférjen az 525 utas szállítására is képes típushoz, bérleti megoldásban gondolkodott, ami megvalósulást akkor sem nyert. Azt, hogy most, a legújabb verzióban lízingről, vagy közvetlen megrendelésről lenne-e szó szintén nem tudni biztosan.
Amerikai oldalról, amikor tárgyalóasztalhoz ülnek a Turkish Airlines-szal minden bizonnyal az új generációs 777-X is terítékre kerül, amennyiben a Turkisht a négy-hajtóműves 747-8-as nem érdekelné. A török flottában a Boeing 777-300ER jól bevált típusként teljesít, és a már meglévő 16 darab gép mellé további három is hamarosan csatlakozik az isztambuli bázison, amiből előnyt kovácsolhat magának a 777-X értékesítése.
A 777-X tekintetében komoly szempont lehet, hogy a nagyobb, 9-es változatában már 400 utasüléses típusról van szó, miközben a két-hajtóművesek gazdaságosságát és a földi kiszolgálást illető méretbeli előnyeit hordozza.