Az AIRportal.hu egy kanadai olvasója vásárolta meg két szétbontott Malév Boeing 737-600-as pilótafülkéjét, hogy repülőgépszimulátort alakítson ki bennük.
A Malév leadott Boeing 737-600-as repülőgépeit 2012. szeptemberében bontották szét az amerikai Phoenix Goodyear repülőterén.
Az AIRportal.hu kanadai olvasója az egykori HA-LOF és HA-LOJ lajstromjelű Boeing 737-600-asok pilótafülke szekcióit vásárolta meg, melyeket a repülőgép törzsének feldarabolását megelőzően szakszerűen távolítottak el, vagyis vágtak ki a gépek törzséből.
A pilótafülkéből az értékes és még repülőképes műszerek és kezelőszervek természetesen kiépítésre kerültek, csakúgy mint az ülések, ablaküvegek és egyes burkolatok – ezeket a lízingcég eladta.
A két orr rész jelenleg egy raktárban várja, hogy a tulajdonosuk hozzákezdjen a gondos megtisztításukhoz a sivatagi homoktól és portól, majd tavasszal a szimulátorok megépítéséhez is hozzáfognak majd.
A Boeing 737-es típus pilótafülkéjének megépítéséhez a műszerektől a kapcsolókon és gázkarokon át az ülésekig szinte minden alkatrészt meg lehet kapni kereskedelmi forgalomban.
Bár az áruk igen borsos, minden szükséges alkatrész pótolható az eredeteihez megszólalásig hasonló és működő szimulátor-alkatrészekkel.
Kanadai olvasónk – aki megfelelő tisztelettel kezeli és óvja a tulajdonába került pilótafülkéket – ígérete szerint, még ha csak virtuálisan is, de a Malév repülni fog 2015-ben.
A Malév csődje megpecsételte a rövid törzsű 737-600-asok sorsát is
A Malév 2012. február 3-án reggel 6 órakor függesztette fel működését. Az ILFC, amerikai lízingcégtől bérelt Boeing 737-esekből álló flotta nagy részét még aznap éjjel kirepülték az ILFC telephelyére, az írországi Shannon repülőterére, majd pár héttel később a hat darab, rövid törzsű -600-ast Phoenixbe repülte át a lízingcég.
A 109 utas szállítására alkalmas Boeing 737-600-as típusra a magas üzemanyagárak mellett nehezen lehetett új bérlőt találni, mert azonos üzemeltetési költségek mellett kevesebb utast képes elszállítani, a hosszabb 700-as és 800-as változatoknál, a hasonló kapacitású regionális repülőgépek pedig olcsóbban üzemeltethetők.
Bár a Malév Boeing 737-600-asai kevesebb, mint 10 évesek voltak, a lízingcégnek jobban megérte a gépek szétbontása és alkatrészenként történő értékesítése. Mivel a -600-as széria alkatrészeinek többsége beépíthető a hosszabb törzsű variánsokba is, így a kiszerelt repülőképes alkatrészek igen kelendőek a 737-es típus üzemeltetőinek körében.
A Malév összesen 6 db Boeing 737-6Q8-as típusú repülőgépet üzemeltetett, HA-LOD, LOE, LOF, LOG, LOJ, LON lajstromjelekkel.