Aláírásra kerültek a Swiss regionális hálózatában szolgálatot teljesítő Avro RJ100-as repülőgépek helyébe érkező Embraer 190-esek lízingszerződései, így még decemberben debütálhat Svájcban a brazil gyártmányú két-hajtóműves típus.
Bombardier CSeries: több időt igényel a berepülés
(Fotó: AIRportal.hu)
Az első Avro már december elején elhagyta a flottát, és az Egyesült Királyságba repült, ahol letárolásra kerül. A fotósok számára talán szomorú hír, hogy elsőként a HB-IXR lajstromjelű utasszállítót vonták ki a forgalomból, amely a Swiss légitársasági szövetségének, a Star Alliance-nek a hivatalos festését viselte.
A svájci nemzeti fuvarozó regionális ágazata összesen 20 darab négy-hajtóműves Avrot üzemeltet, melyek közül az első négy még az idén távozik Svájcból, míg a többi példány várhatóan az elkövetkezendő két évben kerül lecserelésre. A folytatást a Swiss európai részlegénél részben az osztrák Niki eladósorba került Embraer 190-es repülőgépei jelentik majd, melyek egytől-egyig svájci lajstromba fognak kerülni.
Azért beszélhetünk csak részleges megoldásról, mivel a 20 gépes Avro flottát nem lehetséges 7 darab repülőgéppel kiváltani, de a korábban megrendelt 30 darab kanadai gyártmányú Bombardier CSeries utasszállítókat a típus berepülési programjában felmerült késések miatt legkorábban csak jövőre kezdi leszállítani a gyártó.
Az első Embraer a CH Aviation információi alapján már december 22-én forgalomba áll, amikoris Zürichből Prágába, majd később Belgrádba repül.
Az sem kizárt egyébként, hogy az új típus alkalmanként Amszterdamba, Birminghambe, valamint akár Budapestre is ellátogasson, de menetrendszerinti üzemről egyelőre nincs szó. Az Embraer-flotta átvétele tehát idén decemberben kezdődik, és jövő 2015 júniusában fog befejeződni, amikor az utolsó E190-es is megérkezik a Swiss legnagyobb bázisára, Zürichbe.