Hozzálátott az Airbus a leendő második üzemeltető, a Vietnam Airlines A350-900XWB gépének végszereléséhez. A délkelet-ázsiai légitársaság összesen 10 darabot rendelt az európai repülőgépgyár legújabb, két-hajtóműves szélestörzsű típusából.
Jövő év közepén, amikor a tervek szerint a gép átadásra kerül az első üzemeltető, a Qatar Airways már minden bizonnyal nemcsak hogy átvette, hanem forgalomba is állította az első sorozatgyártott példányt, azt ugyanis várhatóan még az idei év vége előtt megkapja a dohai légitársaság.
A Vietnam Airlines egyébként még 2007 októberében kötelezte el magát az A350XWB típuscsalád mellett, amikor 10 darab 900-as szériára kötöttek vásárlási szándéknyilatkozatot, ami akkor 20 darab keskenytörzsű A321-est is magába foglalt.
Az időközben, 2010-ben SkyTeam légiszövetségi taggá vált légitársaság ki is tartott előrendelése mellett, amelyet végleges foglalássá konvertált, így változatlanul tíz darab A350-900-asra tartanak igényt, sőt a 2009-es párizsi légi szalonon további két gépet is előszerződésbe vettek, de azok egyelőre még nem végérvényesek.
A homogenizációs törekvés trenddel szembe menő döntés, hogy a társaság flottájában nemcsak az európai, hanem az amerikai kompozit szélestörzsű, a Boeing 787-es is jelen lesz, miután arra is van érvényes rendelésük, méghozzá az alaptípushoz képest hat méterrel hosszabb törzsű, 9-es szériára. Az első Dreamliner, akárcsak az A350-es 2015-ben lép szolgálatba a flottában.
Azt, hogy mindkét típust üzemeltetni kívánják előzőleg azzal magyarázta a légitársaság, hogy egyik gyártó sem rendelkezett elég kapacitással ahhoz, hogy a célként kitűzött 2020-as évre kellő mennyiségű szélestörzsű géppel lássák el a flottát.
A vietnámi légitársaság gépparkjában jelenleg 10 darab A330-200-as és 8 darab B777-200ER felel a hosszú távú járathálózatért, amelyet alaposan fel szeretnének fejleszteni, méghozzá a legkorszerűbb két-hajtóműves típusokkal, ezért van szükség belátható időn belül mindkét gyártó termékére.