A Qatar Airways már áprilisban bejelentette, hogy az ősztől szélestörzsűre vált bécsi útvonalán, de akkor úgy szólt a hirdetmény, Airbus A330-200-asok repülnek majd. Most azonban némileg módosítottak ezen, szeptember hónapban ugyanis a tervek szerint Boeing 787-8-asok közlekednek.
Felfejleszti A320/A330 business osztályait a Qatar
Kevesebb, mint egy hónap múlva, szeptember 1-jén menetrendszerű Boeing 787-est köszönthet a bécsi nemzetközi repülőtér. A Qatar Airways Dreamlinereinek egyike lesz majd az, amely a LOT Polish Airlines 2012-es év végi, ill. 2013-as év eleji európai, Bécset is érintő gyakorlójáratait nem számítva elsőként hoz rendszeres 787-es üzemet a schwechati légikikötőbe.
A Qatar áprilisban döntött úgy, hogy növelendő napi rendszerességű bécsi viszonylatának kapacitásait nagyobb géptípusra vált, és az Airbus A320-asok helyett A330-200-asokat rendszeresít. Mindezt kicsivel több mint tíz évvel azután, hogy elindították első járatukat az osztrák fővárosba. Noha a kezdetekben A300B4, valamint a későbbiekben A330-as is megfordult eseti jelleggel, a végleges A330-as döntés egyértelmű előrelépést jelzett.
Meglepetés viszont, hogy szeptember 1-jén, amikor a módosítás szerinti első A330-200-as érkezett volna egy még korszerűbb, vadonatúj típus landol majd Bécsben, a Boeing 787-8-as. Mint azt a légitársaságtól sikerült megtudni, ráadásul az egész szeptembert a Dreamlinerrel tervezik. A későbbiekre viszont most még az A330-200-as van írva, a folytatás tehát még kérdéses.
Az első katari 787-est a menetrendnek megfelelően QR 183-as járatszámmal délután 13:25-ös érkezéssel lehet várni. Ezt követően a gép QR 184-es számmal délután 16:15-kor száll fel vissza Doha felé, amely bizonyára nagy érdeklődésre tart majd számot a repülőgépfotósok és a típus, vagy a légitársaság rajongóinak körében is.
Az A330-200-as és a B787-8-as egyébként közel azonos utaskapacitás teljesítményt kínál. A bécsi útvonalra választott konfigurációjú A330-asok viszont hattal több utast szállíthatnak a Dreamlinerhez képest. Az A330-200-ason 24 üzleti és 236 turista, míg a B787-8-ason 22 üzleti és 232 turista ülés szolgálja a kényelmet. A Boeing ugyanakkor sokkal frissebb, fedélzete a Qatar legújabb kabintermékeit sorakoztatja, különösen ami a business osztály szolgáltatásait illeti, de a hátrébb lévő kabinrészben is jó pár kényelmi nóvum várja az utasokat.
A Qatar Airways budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre közlekedő menetrendszerű járatai a hét minden napján összeköttetést biztosítanak Doha és a magyar főváros között: döntő többségükben a flotta legnagyobb keskenytörzsű típusával, az Airbus A321-200-assal működnek.
Nagyobb gépre való váltásról azonban egyelőre nincs szó, a katari légitársaság még nem tett ilyen tárgyú bejelentést, és az útvonal nyitása, vagyis 2011 januárja óta még egyszer sem, alkalmi jelleggel sem fordult elő, hogy szélestörzsű gép teljesítette volna a járatot.
Október végétől azonban egy igen komoly konkurenssel is számolnia kell a Qatar Airways-nek a budapesti piacát illetően, mivel megjelenik az Emirates, amely ugyancsak kedvező és magas színvonalú keleti irányú és egyéb csatlakozásokat kínál saját bázisáról, a dubaji repülőtérről. Az Emirates nem mellesleg ugyanazzal a szélestörzsű típussal, az A330-200-assal nyit Budapestre, amelyet a Qatar áprilisban Bécsbe jelzett előre az őszi szezonkezdetre.