Megvan az első európai megrendelője az Airbus A330neo típuscsaládjának – közölte örömmel az európai repülőgépgyár. Az ügyfél pedig nem más, mint a moszkvai központú, így Oroszország európai oldaláról működő Transaero Airlines, az Aeroflot után a második legjelentősebb orosz légitársaság.
Az Airbus és a Transaero Airlines által az idei Farnborough légi szalon mai napján bejelentett vásárlási szándéknyilatkozat szerint a légitársaság összesen 20 darab A330-asra jelzett igényt, amelyből 8 darab a jelenlegi hajtóművekkel kínált A330ceo és 12 darab az új hajtómű opciós A330neo.
Azt egyelőre nem közölte a légitársaság, hogy az A330-as gépcsalád mely alváltozatait kívánják majd flottájukba venni, mint ahogy arról sem tudni, mikorra tervezik időzíteni az A330-as forgalomba vezetését. Lesz tehát még mit egyeztetni a véglegesítési tárgyalások folyamán, de nagyjából mégis belőve a neókat annyi ismert, hogy az Airbus 2017 utolsó negyedévére ígéri az első A330neo szállításokat.
A típusváltozat választást illetően viszont árulkodó lehet, hogy az Airbus az A330ceo esetében A330-300-as, míg az A330neo esetében A330-900neo látványterveket mellékelt hivatalos közleményéhez, ugyanakkor tudvalevő, hogy az A330ceo típusok A330-200 és A330-300, míg az A330neo, A330-800neo és A330-900neo szériákban választhatók. Előbbiek háromféle hajtóművel is rendelhetők, a Pratt&Whitney és a General Electric mellett még a Rolls-Royce is kínál megoldást a típus meghajtására. Az A330neo esetében viszont egyértelmű, ott csak a Rolls-Royce Trent 7000-es áll rendelkezésre.
A gyorsan növekvő Transaero Airlines egyébként fiatal Airbus-ügyfélnek számít. Az 1991 novembere óta működő légitársaság 2015-ben fogja flottájába venni az első, közvetlenül az Airbus gyártól származó típusát, amely a keskenytörzsű A321-es lesz, de utána egyre csak erősödni fog az európai vonal a flottában, ugyanis szintén a jövő évben érkezik majd Moszkvába az első A380-800-as, amelyből összesen négy darabot rendeltek, még 2012-ben.
Egy évvel korábban, 2011-ben pedig 8 darab A320neo-ra is szerződtek, úgyhogy a jelenleg kizárólag Boeingekből (737/767/747/777) és Tupoljevekből (Tu-204/214) álló géppark rövidesen Airbusokkal is benépesül.