A Pratt&Whitney vállalat leszállította az Airbus számára az A320neo prototípusára szánt PW1100G típusú reduktoros sugárhajtóműveket – számolt be a jeles eseményről az ATW Online.
Felszálló teljesítményen az A320neo CFM hajtóműve
Szerkezetkész az A320neo prototípus
Továbbfejleszthetik az A320neo-t
Az amerikai hajtóműgyártó vállalat leszállította az európai keskenytörzsű gépcsalád prototípusa számára az első két darab PW1100G-JM típusú reduktoros sugárhajtóművet, mellyel az A320neo még idén megkezdi a berepülési programot.
A Pratt&Whitney vezérigazgatója, Paul Adams emellett azt is bejelentette, hogy az A321neo-ra szánt erősebb változat, a PW1135G-JM maximális tolóereje közel 1 tonnával magasabb lesz az előzetesen vártnál (146 kN-ról 155 kN-ra), ami nagy melegben vagy magasan fekvő reptereken jól jöhet majd az üzemeltetőknek.
Az A320neo elsőként a Pratt&Whitney erőforrásával áll forgalomba (várhatóan 2015 végén), de a tervek szerint 2016-ra már a CFM International hajtóművével szerelt példányok is megrendelőikhez kerülhetnek. Az európai típus legnagyobb konkurensének számító Boeing 737 MAX viszont kizárólag a CFMI LEAP-1B-vel elérhető a vásárlók számára.
Az új fejlesztésű hajtóműveknek, valamint a Sharkleteknek köszönhetően az A320neo típusok 15 százalékkal lesznek üzemanyag-takarékosabbak, mint jelenleg üzemelő vetélytársaik. Az új erőforrások előnyei a típus teljesítményében is jelentkeznek, amelyet az üzemeltetők vagy a 950 kilométerrel nagyobb hatótávban, vagy a 2 tonnával nagyobb hasznos terhelhetőségben tudnak kihasználni.