Elérkezett az elkerülhetetlen, a Philippine Airlines is selejtezi a Boeing 747-400-as flottát. Japán után a Fülöp-szigetek lesz a második ország Ázsiában, ahonnan végleg eltűnik a Boeing kultikus gépe, az ég királynője.
A Philippine Airlinest is érdekli az új generációs 777-es
A Philippine Airlines (PAL) sorozatos veszteségeket kénytelen elkönyvelni a nem megfelelően takarékos flottája miatt, ezért a költségek racionalizálása érdekében a Jumbo flotta teljes szanálására kerül sor, melynek végrehajtására még májusban sor kerül. A húsz éves Jumbók helyét gazdaságos kéthajtóműves Boeing 777-300ER típusú gépek veszik át.
A nemzeti légitársaság a géppark racionalizálása mellett, bővíteni kívánja az elérhető desztinációk számát, növelni az Észak-Amerikába irányuló járatok frekvenciáját, elsősorban Los Angeles, San Francisco és Honolulu érintett ezekben, illetve az Óceániában található Guam szigetére is sűrűbben szeretnének repülni.
A cég életében nagy előrelépés volt, amikor az Európai Unió hatóságai tavaly nyáron levették a tiltólistáról a Philippine Airlinest, így az Európába irányuló járatok újra elindulhattak. Az intézkedésektől 160 millió dollárnyi éves megtakarítást vár a légitársaság menedzsmentje, melynek legnagyobb része a karbantartási és üzemanyag költségek várható csökkenése okán realizálódhat. A kijelölt úton haladva a zászlóvivő fuvarozó nyereséges működésű társasággá is válhat.
A PAL jelenlegi flottáját hat darab 777-300ER, négy 747-400, nyolc Airbus A340-300, tizenhárom Airbus A330-300, tizenkettő Airbus A320-200, hat Airbus A321-231-es és négy Airbus A319-100-as alkotja.