Lehetővé tenné az uniós tagországok számára az Európai Bizottság, hogy meghatározott ideig állami támogatást nyújtsanak az évente hárommillió utasnál kevesebbet fogadó regionális repülőtereknek, valamint légitársaságoknak új útvonalak, összeköttetések, desztinációk létesítéséhez – közölte csütörtökön Joaquín Almunia, a brüsszeli testület versenypolitikáért felelős tagja.

A repterek esetében az új szabályok 10 éves átmeneti időszakra teszik majd lehetővé, hogy a tagállamok közpénzből támogatást nyújtsanak a légikikötők működéséhez. A létesítménynek ez idő alatt át kell alakítani üzleti modelljét, hogy állami támogatás nélkül is működőképes legyen.

Emellett Brüsszel a reptéri infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó állami támogatási szabályokat is módosítani fogja. Ezek a beruházások, repülőtér-építések vagy -bővítések is támogathatók lesznek abban az esetben, ha a fejlesztésre valós piaci igény van, az érintett térség légi úton való elérhetőségének biztosítása azonban csak közpénz bevonásával lehetséges.

A bizottság közleményéből ugyanakkor az is kiderül, hogy a repülőtér méretétől függően határozzák majd meg az uniós szabályok, hogy az állam milyen arányban adhat támogatást. Nehezebben megtérülő, kisebb repterek nagyobb, a jövedelmezőbb, nagy repülőterek kisebb arányban kaphatnak majd állami támogatást.

Az új szabályokat formálisan márciusban fogadhatja el a bizottság, majd érvénybe is lépnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A módosításokat Almunia közlése szerint az indokolja, hogy az elmúlt években a légi közlekedési szektor, a repülőterek és a légi társaságok piaca jelentősen átalakult. A bizottság közleménye szerint az új szabályok a régiók összeköttetésének és az unióban élők mobilitásának javítását szolgálják, egyúttal pedig minimalizálják a versenytorzulást az egységes piacon.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!