Változatlanul vezető pozíció, növekvő eredmények a Lufthansa magyarországi teljesítményében. A német légitársaság új képviseletvezetőt nevezett ki, aki a Lufthansa európai kommunikációs igazgatójával tartott ma közös sajtótájékoztatót Budapesten. Szó volt az elmúlt év fejleményeiről, számokról, és az idei célokról, várható újdonságokról.
Elköltözik Budapestről a Lufthansa közép-európai központja
Jövő ősszel érkezik a Lufthansa prémium turista osztálya
BoardConnect elérhetőség a Lufthansa középhatótávú járatain
Új képviseletvezetővel megy tovább a Lufthansa
Antal Gábor lett a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője. A német légitársaság mai budapesti sajtótájékoztatóján tett bejelentés szerint Antal Gábor 2014. január 1-je óta látja el a Lufthansa Csoport négy légitársaságát képviselő budapesti iroda vezetését. A szakember így a Lufthansa, a Swiss International Air Lines, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines hazai jegyértékesítéséért és működéséért felel.
Antal Gábor kereken 25 éve csatlakozott a Lufthansához. A közgazdász végzettségű, külkereskedelemből érkező szakember a foglalástól a key account manageri területig az értékesítés valamennyi fázisában dolgozott. 2007-ben nevezték ki a Lufthansa magyarországi értékesítési igazgatójának, majd a rá következő évben részt vett a Swiss és az Austrian Airlines integrációjában és így azok értékesítési feladatait is átvette. 2011-ben a Magyarországon jelenlévő légitársaságok képviseleteinek szövetsége, a BARIH elnök-helyettese volt. 2008-ban és 2010-ben a Star Alliance nemzeti irányítóbizottságának elnöki, illetve alelnöki pozícióját töltötte be. Legújabban pedig a Lufthansa Csoport magyarországi képviseletének vezetői teendőit látja el.
Újabb növekedés a magyar piacon
A Lufthansa Csoport elmúlt évi eredményeit ennek megfelelően immáron Antál Gábor ismertette a szaksajtó meghívott képviselőivel. A képviseletvezető tájékoztatása szerint a csoport 2013-ban újabb növekedést ért el a magyar piacon. A vállalat a tavalyi évben összesen 1 017 994 utast szállított, ami 4.4%-kal több, mint az előző évben. Hogy mindezt legyen mihez viszonyítani a Budapest Airport január végén közölt összesítője szerint 2013-ban összesen 8 520 880 utas fordult meg a Liszt Ferenc repülőtér termináljain.
Különösen a Swiss teljesítménye figyelemre méltó, a svájci légitársaságnak ugyanis 12.2%-os bővülést sikerült elérnie, de a német Lufthansa is még több utast szállított, mint az előző évben. Ugyancsak nőtt a magyarországi jegyértékesítés eredménye, a Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4%-kal, a Swiss 16%-kal, a Brussels Airlines pedig 6%-kal több jegyet adott el Magyarországon.
Lufthansa, továbbra is piacvezető szerepben Magyarországon
Ezzel a teljesítménnyel a Lufthansa továbbra is piacvezető Magyarországon a hagyományos hálózati légitársaságok között: a német légitársaság 20.7%-os piaci részesedése 0.5 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg csoport szinten 36.8%-os eredménye 2.3 százalékpontos növekedést jelent.
A magyarországi átszálló forgalom tekintetében kiemelt észak-amerikai útvonalakon a légitársaságnak a tavalyi évben is sikerült megőriznie piacvezető szerepét, és a foglalások alapján további növekedésre is számít.
A 2014. január és április közötti időszakra szóló foglalások szerint a Lufthansa 27.7%-os piacrésze 6.5 százalékponttal, míg a Lufthansa Csoport 37.8%-os eredménye 5.6 százalékponttal több, mint az előző évi hasonló időszak teljesítménye.
Az idei nyári menetrendben új időpontokban közlekednek a Brussels Airlines járatai a magyar és a belga főváros között. Az új felállás szerint lesz egy kora reggeli járat, amely 06:30-kor indul Budapestről, és lesz egy késő esti is, amely 20:50-kor száll fel Brüsszelből.
Ezzel a légitársaság még ideálisabb menetrendet tud kínálni a politikusok, üzletemberek és nem mellesleg a turisták számára is, mivel akár egy nap alatt is megjárhatják Brüsszelt, másrészt pedig a reggeli vonal lehetővé teszi az interkontinentális csatlakozások igénybe vételét is, így az észak-amerikai és az afrikai célállomások is adottá válnak számos európai város mellett. Érdemes külön is megemlíteni, hogy a Brussels Airlines nem kevesebb mint húsz afrikai repülőtérrel kínál összeköttetést.
A reggel indulást úgy oldja meg a légitársaság, hogy a nyári menetrend életbe lépésétől gépüket Budapesten éjszakáztatják. Az üzemeltetett géptípust illető változás, hogy szeptembertől nagyobb, Airbus A319-es gépek lesznek a járatok rendszeres teljesítői, amelyek mintegy 30%-kal növelik a kapacitást a jelenlegi négy-hajtóműves British Aerospace Avro RJ100-asokhoz képest.
Az új menetrend szerinti jegyek már foglalhatók.
A Lufthansa globális teljesítménye: rekordszámú utaskilométer
A légitársaság globális teljesítményéről Martin Riecken, a Lufthansa európai kommunikációs igazgatója adott összefoglalót, amelyben elmondta, előzetes számításaik szerint a Lufthansa Csoport üzemi eredménye az előző évi 524 millióhoz képest 2013-ban 600-700 millió euró körüli.
Fontos eredmény Martin Riecken tolmácsolásában, hogy ismét nyereségessé vált a Lufthansa európai hálózata. Járataik pontossága 85%-ra nőtt. A lekésett csatlakozások száma mindössze 1 százalék alatti, ami igazán jó eredmény egy ekkora légitársaságnál.
A maga 209 milliárd utaskilométerével rekordszámot ért el a csoport 2013-ban. A járatok töltöttségi mutatója ugyancsak kiemelkedő, 79.8%-os volt. Az utaslétszám 104 millióban tetőzött.
Irány az ötcsillagos minősítés, új fedélzeti szolgáltatások, megújuló flotta
A Lufthansa First Class szolgáltatása már jelenleg is élvezi a Skytrax ötcsillagos besorolását, de a kommunikációs igazgató elmondta, céljuk, hogy a teljes minősítésre szert tegyenek, és csatlakozzanak az egyébként jelenleg mindössze hét légitársaságot tömörítő elitek csoportjába, ezért azon dolgoznak, hogy business és economy osztályaik is elérjék a szintet.
Idén kerül bemutatásra az egyik legfontosabb újítás, a hosszú távú járatokra szánt prémium turista osztály, premierje a berlini ITB turisztikai szakkiállításon lesz, a részletek is ott fognak kiderülni, de az ígéretek szerint az új osztály annak ellenére, hogy magasabb kényelmet kínál majd, árazásban a turistához lesz közelebb, mintsem a sokak számára elérhetetlen businesshez.
Szintén a 2014-es év újítása lesz a fedélzeti kiszolgálás tekintetében a BoardConnect elérhetőség a Lufthansa középhatótávú járatain. A Wi-Fi alapú fedélzeti szórakoztatást az utasok saját mobileszközeik segítségével vehetik majd igénybe, elsőként Airbus A321 típusokon.
A fejlesztés, az előretekintés a Lufthansa egyik alapkoncepciója. A légitársaság még a legválságosabb gazdasági időszakokban is tudott előre gondolkodni, ezért nem csoda, hogy lényegében az összes legújabb típusra érvényes rendelésük van, olyannyira, hogy nem egy esetben indító légitársaság is a Lufthansa.
A flotta új generációs típusokkal való feltöltésének fontos mérföldköve volt, hogy február elején megérkezett a tízedik Boeing 747-8 Intercontinental (D-ABYL). Az idei évvel pedig kezdetét veszi az a modernizációs program, amelynek eredményeként 2025-ig bezárólag 261 darab vadonatúj gépet vesz át a cég, mintegy 32 milliárd eurós értékben. 2014-ben egyébként összesen 23 új repülőgép érkezik a flottába.
Ezek között további hat Boeing 747-8I szerepel, de lesz új A380-800-as és A330-300-as átvétel is, mint ahogy a keskenytörzsű flotta is bővülni fog az A320-as típuscsalád gépeivel. Az egyre közelebbi jövőt pedig az Airbus kompozit gépe, az A350-900XWB, majd az évtized végére várható Boeing 777-9X (képünkön) jelenti, amelynek akárcsak az Intercontinental esetében, első üzemeltetője lesz a Lufthansa.