Boeing 737-700NG típusú utasszállító repülőgépekre kötött vásárlási szerződést a LAM Linhas Aéreas de Mozambique. A délkelet-afrikai légitársaság összesen hat darab repülőgépre jelentette be igényét, háromra végleges, háromra pedig opciós szándék formájában.
Búcsúzik a 737NG típuscsalád legkisebb tagja
A listaárakon számított 228 millió dollár összértékű szerződés valójában tavaly novemberben köttetett az amerikai repülőgépgyár és a mozambiki légitársaság között. A Boeing – ügyfele meg nem nevezésével – már akkor feltüntette rendelésállományában a három plusz három Boeing 737-700-ast.
Az immáron nyilvánosan is bejelentett üzlet több szempontból is figyelmet érdemel. Egyfelől a LAM Mozambique Airlines személyében a Boeing új Next Generation 737-es üzemeltetőt köszönthet, a légitársaságnak voltak és vannak ugyan 737-es típusai, de azok a korábbi, Classic széria modellváltozatai, másfelől pedig nem kirívó, de mégis egyre ritkább, hogy a légitársaságok a 737NG családból a jelenleg választható legkisebb, 700-as mellett döntsenek, a rendelések túlnyomó része a sikermodell, 800-asra tevődik és egyre többen mutatnak igényt a leghosszabb törzsű, megnövelt hatótávú 900ER iránt is.
Mozambik állami tulajdonú nemzeti légitársasága a kormányzattal karöltve – mint közölték – azért döntött új Boeingek beszerzése mellett, hogy fejlessze útvonalhálózatát és nagyobb rugalmasságot nyújtson az igénybe vehető útvonalakon.
A Next Generation gépek komoly fejlődést hozhatnak a légitársaság flottájába, mivel a Boeing tájékoztatása szerint mindegyikük PIP (Performance Improvement Package) teljesítményjavító csomaggal és Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel lép majd szolgálatba. Míg előbbi az üzemeltetési mutatókat javítja további 2%-os üzemanyag takarékossággal, addig az utóbbi elsősorban az utasoknak nyújt nagyobb kényelmet a korszerű LED világításnak, újratervezett burkolati elemeknek és a tágasabb, kényelmesebben kezelhető poggyásztartó rekeszeknek köszönhetően.
A tervezett fedélzeti konfigurációról egyelőre nincs tájékoztatás, ezért a gyáriak a típus katalógus adatait terítve jelezték, a 737-700-as kétosztályos elrendezésben 126 utas szállítására alkalmas, hatékonyan üzemeltethető típus.
A LAM Mozambique Airlines 1937-ben kezdte meg működését, bázisrepülőtere az ország fővárosának, Maputónak nemzetközi légikikötője. A LAM szerepel az Európai Unió légiközlekedési tiltólistáján, amely a repülésbiztonsági szempontból aggályos légitársaságokat sorolja.