Sikeresen teljesítette a szárnyak túlterheléses tesztjét az Airbus A350XWB. A szárnyszerkezetet rendkívüli, másfélszeres terhelésnek tették ki, amely során a szárnyvégek öt méteres kilengést produkáltak. Az európai repülőgépgyár legújabb, kompozit generációs típusa kiállta a próbát.
A típusengedélyek megszerzéséhez elengedhetetlen tesztet a kizárólag földi próbákra szánt A350-es prototípuson végezték el, laboratóriumi körülmények között. Noha ez a repülőgép soha nem fog a levegőbe emelkedni, strukturálisan teljesen megegyezik a repülőképes példányokkal.
A tavaly decemberben elvégzett, de a nagyközönség számára csak tegnap bejelentett vizsgán a szárnyszerkezetet akkora terhelésnek tették ki az Airbus mérnökei, amellyel ideális esetben egy gépnek egész pályafutása során nem kell szembesülnie. A speciális, kompozit anyagokból készült szárnyat ért extrém stresszt mi sem szemlélteti jobban, mint hogy a végek mintegy 5 méterrel tértek el normál pozíciójuktól.
Ez a próba nemcsak látványosságban és sikeres eredményében figyelemre méltó, hanem abban is, hogy lényegében ez volt az utolsó az ilyenek közül, amivel az Airbus egy igen fontos szakaszát zárhatta le a statikus teszteknek és még közelebb került az első sorozatgyártott példány idénre, a negyedik negyedévre tervezett átadásához.
Az A350XWB típuscsalád elsőként az A350-900XWB változattal áll forgalomba. Indító légitársasága a Qatar Airways lesz, amelynek gépe már a végszerelés stádiumában van, Toulouseban. A hatósági tanúsító program berepülési részét az Airbus öt darab prototípussal végzi, ezek közül jelenleg kettő van szolgálatban. A harmadik és negyedik gép a tervek szerint még február vége előtt csatlakozik a gyári flottához.