Új generációs Boeing 777-esek válthatják a Lufthansa Intercontinentaljait. Az egyedüli üzemeltető típuscserén gondolkodik: A legújabb kéthajtóműves nagygépekkel tervezi a jövőt a Lufthansa.
Hivtalos: a Boeing 777-es lesz a Swiss A340-es váltótípusa
Nagy az érdeklődés a Boeing 777-X iránt
Idő előtt, már a 2020-as években lecserélné Boeing 747-8I típusú gépeit a Lufthansa. Christoph Franz, a német légitársaság vezérigazgatója az IATA tagok fokvárosi találkozóján jelentette be, hogy amennyiben elérhetővé válik egy a 747-8-as kategóriájához közeli új kéthajtóműves típus, a költséghatékonyságot szem előtt tartva amellett fognak dönteni.
A Lufthansa jelenleg egyedüli légitársaságként üzemelteti a Boeing 747-8-as típuscsalád utasszállító variánsát. A flottában hét gép teljesít szolgálatot, az elsőt 2012. május 1-jén vették át; még további 12 Intercontinental vár szállításra a Boeing részéről.
Hiába a szép fejlődés, amit a 747-8-as a négyhajtóművesek piacán és leginkább a saját elődjeihez képest fel tudott mutatni, jól látható, hogy a korszerű kéthajtóműves típusokkal üzemeltetési mutatókban szinte lehetetlenné vált versenyezni.
A Lufthansa tervei persze nemcsak a 747-8-ast, hanem a flottában üzemelő, még az új generációs Jumbonál is kevésbé gazdaságos négyhajtóműves Airbusokat (A340-300/600) és korábbi szériás Boeing 747-eseket (B747-400) is célozzák. Ennek megfelelően mintegy 50 szélestörzsű repülőgépet rendelhet a vállalat, akár már az idei évben.
A lehetséges váltótípusok között szerepelnek a kompozit generáció nagyobb teljesítményű modelljei. Az Airbus kínálatában az A350-900/1000XWB, míg a Boeingtől a 787-9/10X típusokat vizsgálja a Lufthansa, de a 747-8-asok cseréjében leginkább az új generációs 777-es típuscsalád jöhet szóba, annak is a nagyobb teljesítményígéretű 777-9X variánsa.
A 777-X program hírei kapcsán már korábban is körvonalazódott, hogy a Lufthansát érdekli az új Boeing 777-es, de a vezérigazgató mostani kijelentése csaknem egyértelművé tette szándékot.
Iparági tendenciákat leszűrve jó látható, hogy a négyhajtóműves nagygépek piacán az utasszállítók között egyedül a 747-8-asnál is nagyobb teljesítményű Airbus A380-as állhatja meg hosszabb távon a helyét. A Boeingnél a 777-es, míg az Airbusnál az A330-as típuscsalád volt, amelyek megpecsételték a több hajtóművel szerelt típusok sorsát.
Az Airbus nem is fejlesztette tovább A340-es gépeit, 2012. január 1-jével leállították a gyártást és az A380-as mellett az új generációs A350-esre helyezték a hangsúlyt. A Boeing viszont némileg belekényszerült a 747-es folytatásába. Koncepciójuk szerint az A380-as, valamint a nagy kéthajtóművesek közötti piaci űrt kívánták betölteni, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a légitársaságoknak erre nem sok igényük van.