Megérkezett mind a három vadonatúj Airbus A330F a Qatar Cargo flottájába és ezzel végbe ment az A300F típusok váltását célzó flottamodernizációs program. A következő hónapban viszont máris tovább bővül flotta, érkezik az ötödik Boeing 777F.
Az idei év a flottamodernizáció és bővítés, valamint a piaci terjeszkedés jegyében telik a Qatar Airways Cargo számára. A modernizációt illetően az ötcsillagos légitársaság cargo részlege megválik a mára már kevésbé korszerű Airbus A300-600F típusaitól és helyükbe vadonatúj A330-200F gépeket szerez be.
Az első A330-200F (A7-AFV) tavaly decemberben csatlakozott a flottához. A második (A7-AFY) idén márciusban, míg a harmadik (A7-AFZ) áprilisban érkezett meg Dohába. Mindhárom A330-as járt már a Liszt Ferenc repülőtéren és a továbbiakban is ez a típus várható Budapestre. A Qatar Cargo tavaly június 30-a óta üzemeltet járatokat a magyar fővárosba. A járat még az A300-asokkal indult, de idén március óta már az A330-asok a rendszeres vendégek.
A flotta legöregebb teherszállító A300-asát (A7-AFB), amely 2002-es építésű már ki is vonta a forgalomból a légitársaság és várhatóan hamarosan ez a sors vár a másik két gépre is. Az új A330-asok egyébként a BOC Aviation biztosította tartós bérletben üzemelnek a Qatar Cargonál.
Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója szerint az A330-asok szolgálatba állítása egy új korszak nyitányát jelenti a cargo üzletáguk számára. A típus bevezetése révén jelentősen megnőtt a Qatar Cargo kapacitása – tette hozzá.
Kiemelte továbbá, hogy az A330-asok érkezése egybeesik a cargo üzletág bővítő fejlesztésével. Hamarosan megnyílik ugyanis az új dohai repülőtéren az az 1 milliárd dolláros beruházásból épülő cargo központ, amellyel éves szinten mintegy 1.4 millió tonna teherárú válik kezelhetővé. Ez a jelenlegi kapacitás háromszorosát jelenti – hangsúlyozta a vezérigazgató.
Ulrich Ogiermann, a Qatar Cargo vezetője az A330-asok szolgálatba állítása kapcsán kiadott közleményben pedig csak megerősítette mindazt, amit Akbar Al Baker még márciusban az idei, Dohában megrendezett IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) Cargo konferencián kinyilvánított, vagyis hogy a cég komoly expanziót céloz és a legjelentősebb cargo légitársaságok előkelő táborába kíván felfejlődni, ami az útvonalhálózatot és a kapacitásokat illeti.
A flotta további fejlesztése egyelőre két irányú, ami a választott géptípusokat illeti. Az A330-asok mellett jelenleg négy darab nagy teljesítményű Boeing 777F teljesít még szolgálatot. Jövő hónapban, vagyis júniusban érkezik az ötödik teherszállító triplahetes és újabb A330-asok beszerzése is napirenden van. Más típus üzembe állításáról egyelőre nincs hír.