Keddig nem sikerült kialakítani az egységes európai légteret, így az Európai Unió tagországai túlléptek egy 2010-ben maguk szabta határidőt. Az EU közlekedési biztosa kötelezettségszegési eljárások megindítását sem zárta ki – adta hírül az MTI.

Az EU 2010-ben úgy döntött, hogy 2012. december 4-ig a 27 légiforgalmi-irányítási körzetet kilenc úgynevezett funkcionális légtérblokkba szervezik át, és kialakítják az egységes európai légteret (EEL), a nemzeti érdekek azonban ezt jórészt felülírták. Magyarország, Ausztria, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország és Bosznia-Hercegovina 2011 májusában írt alá megállapodást egy ilyen légiforgalmi-irányítási blokk létrehozataláról.

„Minden lehetséges lépést meg fogunk tenni, hogy az egységes légtér valósággá váljon. Nincs más lehetőség, mint határozottan érvényt szerezni az uniós jognak” – mondta Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési biztosa.

A bizottság felmérése szerint az európai légiforgalmi-irányítási rendszer szétaprózottsága évi 5 milliárd euró kárt okoz. Minden járat útvonala átlagban 42 kilométerrel hosszabb az optimálisnál, nő az üzemanyag-fogyasztás és a környezetszennyezés. Az Egyesült Államokban feleannyiba kerül a légi forgalom irányítása, mint Európában, noha a forgalom nagyobb és a légtér nagyjából akkora, mint az európai.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!