December elején állítja menetrendszerű szolgálatba első Boeing 787-8 Dreamliner típusát a Qatar Airways – jelentette be a londoni Aviation Club-ban tartott beszédében Akbar Al Baker, a dohai központú légitársaság vezérigazgatója.
A korábbi bejelentéseknek megfelelően a londoni Heathrow repülőtér lesz a Qatar Airways Boeing 787-es Dreamlinerének első menetrendszerű célállomása. Az első járatot pedig december elején indítják – nyilatkozta több, mint 250 fős szakmai hallgatósága előtt Akbar Al Baker vezérigazgató.
A Business Traveller magazin internetes kiadásának tudósításából az is kiderül, hogy a Qatar Airways első Boeing 787-ese jelenleg Kaliforniában van, ahol az utolsó simításokat végzik a gép fedélzeti rendszerein annak érdekében, hogy a novemberre tervezett ünnepélyes átadás rendben bekövetkezhessen.
Korántsem vitamentes a Qatar Dreamlinereinek átadása, ugyanis az első 787-est már augusztusban át kellett volna, hogy adja az amerikai repülőgépgyár. A légitársaság eredeti tervei szerint a kompozit anyagokból készülő, legújabb generációs típust már szeptemberben szolgálatba állították volna Doha-London-Doha útvonalon.
A szigorúságáról híres Akbar Al Baker londoni beszédében azonban némileg elismerően nyilatkozott a gyártóról, amely szerinte keményen dolgozik annak érdekében, hogy az első öt Dreamlinert még az idei évben átvehessék.
A vállalatnak 30 darab 787-8-as típusra van fix és további 30-ra opciós rendelése. A gépeket kétosztályos elrendezésben, 22 business és 232 economy osztályú üléssel szerelik.
A harmadik futópálya nem opció, hanem szükség
Akbar Al Baker Londonban tartott beszédében a Heathrow harmadik futópályájának szükségességére is felhívta a figyelmet, amely szerinte már nem csupán egy opció, hanem szükség kérdése.
Az egyenesen a brit kormánynak címzett felhívása szerint a repülőtér már teljesítési küszöbén áll és ha ez így marad nem lesz képes felvenni a versenyt az egyre növekvő párizsi, amszterdami és frankfurti konkurenciával.
A Qatar jelenleg napi ötször repüli a londoni útvonalat és további bővítésre lenne igény, ezt azonban egyelőre a kétoldalú légügyi megállapodás korlátozza. Ennek lazítására lenne szükség új résidők nyerése érdekében.
A vezérigazgató szerint légitársasága további, a kétoldalú egyezmények által nem korlátozott nagy-britanniai célállomások iránt is érdeklődik, de hangsúlyozta, hogy a „Heathrow egy mágnes, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni”.
A fórumon az október 8-án bejelentett és sokakat meglepett oneworld légiszövetségi csatlakozás kérdése is felmerült. A Qatar Airways lehet ugyanis az első közel-keleti ötcsillagos légitársaság, amely ilyen jellegű szövetségbe integrálódik.
Arra a kérdésre miszerint miért a oneworld-öt választotta a Qatar, a vezérigazgató úgy válaszolt a oneworld választott minket és tréfásan hozzátette, „mi hívatlanul soha nem megyünk vendégségbe.”