Tegnap összesen 4 Delhiből induló járatot kellett törölni, további 5 járat fél órás késéssel tudott csak felszállni, míg a Reuters hírügynökség információi szerint a mai napon az összes Kingfisher járat a földön ragadt a szerelői stáb sztrájkja miatt – írja cikkében az ATW Online szakmai portál.
A mostani sztrájk csupán egy része a légitársaság munkaügyi nehézségeinek, ugyanis már idén júliusban is volt egy hasonló sztrájk. Akkor a pilóták nem voltak hajlandóak munkába állni. A cég dolgozói szeretnék ha minél előbb megkapnák a fizetésüket, melynek kifizetése több hónapja csúszik.
A Kingfisher Airlines a 2012. október 4-ig minden járatát törölte és azonnali hatállyal felfüggesztette a légitársaság működését, a munkavállalók egy kisebb csoportjának erőszakos és törvénytelen cselekményei miatt.
A Kingfisher 65 gépből álló flottájának nagy része a földön vesztegel, így a cég immáron tizedik hónapja üzemel egy átütemezett menetrend szerint. 2012. augusztusában az indiai kormány engedélyezte, hogy az indiai légitársaságokba akár 49%-os részesedést szerezzen akármilyen külföldi befektető cég, azonban az még kérdéses, hogy ki lesz az a vállalkozó, aki pénzt fektet a Kingfisherbe.
Vijay Mallya körülbelül négy hetet kapott a jelenleg a cégnek hitelező bankoktól, hogy egy új üzleti tervvel jöjjön elő, mely képes a légitársaságot nyereségessé tenni.
A Kingfisher tulajdonos Vijay Mallya Boeing 727-es típusú magánrepülőgépe Ferihegyen.
Fotók: Zachár Csaba, Samu Ádám