Oroszországra és a Független Államok Közösségére is érvényes típusengedélyt szerzett a Bombardier Q400-as turbolégcsavaros utasszállító típus.
Az üzemeltetéshez szükséges engedélyt a moszkvai székhelyű Interstate Aviation Committee (IAC) bocsátotta ki. A tanúsítvány ünnepélyes átadására is az orosz fővárosban került sor, ahol Mike Arcamone, a Bombardier Commercial Aircraft elnöke is jelen volt. Nyilatkozatában kiemelte, hogy az engedély megszerzése fontos mérföldkő vállalata számára, amely így tovább növelheti piaci jelenlétét a régióban.
Az orosz légitársaságok 2003 óta használnak Bombardier gyártású regionális utasszállító típusokat – emlékeztetett Steven Aliment, a Bombardier Commercial Aircraft Európáért, Oroszországért és a FÁK-országokért felelős alelnöke. Elmondása szerint jelenleg több, mint 80 darab Q-szériába tartozó turbolégcsavaros és CRJ-szériás sugárhajtású Bombardier üzemel Oroszországban és Független Államok Közösségének országaiban. „Örömünkre szolgál, hogy a Q400-as rövidesen csatlakozik ehhez a flottához” – tette hozzá Aliment.
Az Interstate Aviation Committee (IAC) 2006-ban adta meg az 50 üléses Bombardier CRJ 100/200-as típusokra szóló típusengedélyeket, amelyek azóta egyre nagyobb számban állnak szolgálatban nemcsak Oroszországban, hanem Grúziában, Örményországban, Kazahsztánban és Fehéroroszországban is.
A Q400-as típus iránti egyik legutóbbi oroszországi érdeklődő a Yakutia Airlines, amely kiöregedő Antonov An-24 típusú repülőgépeit tervezi leváltani a kanadai turbolégcsavarossal. A hatósági engedélyek adottak, most már csak az idei szibériai próbaüzemet kell kiállnia a típusnak a sikeres üzlet érdekében.
A Bombardier hosszú távú előrejelzései szerint a térségben tovább fog nőni a kereslet a regionális típusok iránt. Számításaik szerint mintegy 460 gép találhat gazdára az elkövetkező 18 évben, tehát 2030-ig bezárólag.
Ajánlott cikk: Hatalmas kerslet a regionális gépek iránt Oroszországban (AIRportal.hu)