Megrendelési megállapodást kötött a China Eastern Airlines és a Boeing: a kínai légitársaság 20 darab szélestörzsű 777-esre jelentette be igényét az amerikai gyártónál. A repülőgépbeszerzés még a kínai kormány jóváhagyására vár, de a döntéshozók vélhetőleg nem gördítenek akadályt az üzlet elé, hiszen az Európai Unió szén-dioxid adója következtében épp az Airbust igyekeznek diszkriminálni azzal, hogy nem rendelnek tőlük repülőgépeket.
Ázsiai, óceániai és kínai útvonalhálózatának fejlesztése érdekében 20 darab megnövelt hatótávolságú Boeing 777-300ER típusú utasszállító repülőgépre írt alá előrendelési szerződést a China Eastern Airlines. A listaárakat alapul véve 6 milliárd dolláros megrendelés egyelőre a kínai kormány jóváhagyására vár, ezért a Boeing is akkor fogja feltüntetni rendelési listáján, ha az véglegesítve lesz – hangsúlyozza a gyár közleménye. A Boeing óvatosságát mi sem jelzi jobban, hogy egyelőre még számítógépes grafikát sem közöltek China Eastern színekben pompázó 777-es típusukról.
A Boeing 777-es a világ legsikeresebb kéthajtóműves szélestörzsű típusa. Idén készült el az 1000. legyártott példánya, amely szintén egy -300ER változat volt. A hosszított törzsű változat 365 utas szállítására képes és 14685km-es hatótávval rendelkezik.
A China Eastern szélestörzsű flottáját az európai repülőgépgyár A330/A340 típuscsaládjának különböző változatai alkotják. Most először kerülhet a gépparkba nagyméretű Boeing típus. Az amerikai gyárnak a keskenytörzsű 737-es típusai vannak jelen a China Eastern-nél.
A SkyTeam-tag légitársaság teherszállító vállalatánál, a China Cargo Airlines-nál azonban már nem ismeretlen a 777-es, ugyanis flottájában 6 darab 777-200F teljesít szolgálatot.
A kínai légitársaság tavaly októberben a folyamatos gyártási késésekre hivatkozva törölte 24 darab Boeing 787-esre vonatkozó megrendelését és azt 45 737-esre, valamint 15 szélestörzsű Airbus A330-asra konvertálta, így a mostani üzlettel a Boeingnek mégis sikerülhet szélestörzsű utasgép értékesítése a China Eastern felé.