Öt új célállomás kerül be a oneworld hálózatába az október 26-án induló téli menetrendi időszakban. Az öt új célállomás közül három Brazíliában, míg kettő Ázsiában található. Az American Airlines november 2-tól Recife (REC) és Salvador da Bahia (SSA), míg november 4-től Belo Horizonte (CNF), brazil városokat köti össze Miamival. A British Airways decemberben a szövetség hatodik indiai célállomásaként Hyderabadot (HYD) kapcsolja be menetrendjébe, míg a Japan Airlines az új Mount Fuji Shizuoka repülőtérre nyit járatot, amint a légikikötő, várhatóan a következő év elején, megnyitja kapuit.
Járatbővítések a kulcsfontosságú oneworld hubok között
Több kulcsfontosságú oneworld repülőtér között is emelik járataik számát a szövetség taglégitársaságai a hónap végén életbe lépő új repülési szezonban, tovább könnyítve az utasok átszállását a taglégitársaságok csatlakozó járataira.
• A Finnair napi rendszerességűre sűríti járatainak számát Helsinki és a Cathay Pacific Hong Kong-i bázisa között az előző évi heti négyhez képest.
• A Qantas hat évnyi szünet után újraindítja a LAN Argentina bázisrepülőterére közlekedő Buanos Aires-i járatát, melyet kezdetben heti három alkalommal, Boeing 747-400-as géptípussal fogja repülni sydneyi bázisról november 24-től. A légitársaságnak ez lesz az első közvetlen járata Ausztrália és Dél-Amerika között.
• A British Airways október 27-től naponta közlekedik New York JFK és London Getwick között négy osztályos Boeing 777-es típusú repülőgépével – az új járat tovább bővíti a már meglévő heti 55 JFK-t és London Heathrow-t, illetve Newarkot összekötő BA járatok számát.
További olyan új járatok, melyek már korábban is szerepeltek a oneworld hálózatán:
• Bloomington: a társult tag American Eagle november 2-án megnyitja második közvetlen naponta üzemelő járatát Illinois repülőterére Dallas/Fort Worth központi repülőteréről Embraer ERJ145 üzemeléssel.
• Geneva: A British Airways a svájci és francia határon fekvő Genfbe indít járatot London City- repülőtérről december 15-én. A brit légitársaság a svájci városba London Heathrow-ról és Gatwickről már korábban is közlekedtetett járatokat.
• Hanoi: a társult tag Dragonair október 26-tól napi járatot indít a vietnámi városba Airbus A320 gépeivel Hong Kong-i bázisáról.
• Ishigaki: A Japan Airlines február 1-től naponta biztosít összeköttetést Nagoya Chubu és okinawai város között.
• Istanbul: A Finnair lesz az ötödik oneworld légitársaság, mely járatot közlekedtet Isztanbulba, március 4-től heti két frekvenciával Helsinki bázisrepülőteréről.
• Lyon: A British Airways London Heathrow után december 15-től London City-ről is üzemeltet járatot francia városba.
• Rio de Janeiro: Az American Airlines közvetlen járatot üzemeltet a brazil város és New York JFK között december 19-től február végéig.
• St Kitts: a British Airways január 10-én nyitja meg járatát a Gatwick repülőtérről a karibi szigetre.
A Cathay Pacific új érkezési várót nyit Hong Kong-ban:
A oneworld légitársaságok bármelyikénél Smaragd kártyaszinttel rendelkező törzsutasok – a Cathay Pacific vagy Dragonair járataival érkezve – igénybe vehetik a légitársaság új érkezési váróját a Hong Kong-i repülőtéren.
A hónap elején megnyílt várót a Cathay Pacific és Dragonair által üzemelt járatok első osztályú utasai, valamint az arany – vagy magasabb – kártyaszintű Marco Polo Club tagok is használhatják, akik Hong Kongba végső úti célként érkeznek.
A váró az egyes és kettes terminál közötti átjáró központjában helyezkedik el, és az első érkezési váró Hong Kong repülőterén.
A lounge jó lehetőséget biztosít a felfrissülésre, mielőtt az utasok elindulnak a városba. Kialakítása és berendezése a légitársaság díjnyertes „The Wing and The Pier” nevű váróinak magas színvonalát tükrözi. A váróba nyolc teljesen felszerelt zuhanyhelyiség is található, valamint büféasztalos étkezőrész az ételek és italok széles választékával, asztali számítógépek, internet és wifi csatlakozás, valamint a nemzetközi lapok széles skálája áll az utasok rendelkezésére.
Az American Airlines prémium utasainak elsőbbségi repülőtéri szolgáltatásokat ajánl
Az American Airlines prémium utasai, valamint a oneworld partnerek Smaragd, Zafír és Rubin kártyás törzsutasai számára novembertől elsőbbségi beszállítási lehetőséget kínál járataira a teljes hálózatán.
Az utasok beszállókártyáját “Elsőbbségi Belépés” (Priority AAcess) megjelöléssel látják el, így biztosítják számukra, hogy egy külön soron juthassanak el a beszállításig és így a többi utas előtt, de akár később, a beszállítás teljes ideje alatt, foglalhassák el helyüket a repülőgépen. A prémium utasok a dedikált check-in pultokat, valamint a számukra fenntartott elsőbbségi biztonsági ellenőrző pontokat is igénybe vehetik azokon a reptereken, ahol ezek elérhetőek.
Jelenleg a Dallas Fort Worth, a Chicago O’Hare, a Miami, Los Angeles, New York JFK és La Guardia, a St. Louis, San Francisco és San Juan (Puerto Rico-i) repülőterek biztosítják a fenti szolgáltatásokat.
Malév: indul az on-line check-in
A Malév Budapestről induló valamennyi járatára biztosítja az online check-in lehetőségét. Az utasok már 23 órával a járat indulása előtt (de legkésőbb a járat indulása előtt 50 perccel) kiválaszthatják ülőhelyüket és kinyomtathatják beszállókártyáikat. A feladandó poggyászokat az utasok a repülőtéri ”drop off” pultoknál tudják feladni, a csak kézi poggyásszal utazók egyenesen a kapukhoz mehetnek beszállókártyájukkal.
A szolgáltatás jelenleg a Budapestről induló járatokon elérhető, de a légitársaság a jövőben minden célállomására illetve a csatlakozó járatokra is kiterjeszti az on-line check-in lehetőségét. A Malév Budapestről induló utasai számára már évek óta biztosít önkiszolgáló check-in automatákat bázisrepülőterén.
A légitársaság új online szolgáltatásai között szerepel a honlapon keresztüli jegymódosítás lehetősége is. A módosított jegy e-ticket formájában kerül kiállításra és megküldésre, amint a jegymódosítás költségét az utas az interneten keresztül kifizette.
Ibéria: “beszállás előtti vacsora” szolgáltatás az oroszországi és izraeli járatok prémium utasai részére
Az Ibéria a Moszkvába, Szentpétervárra és Tel Aviv-ba induló prémium utasai számára lehetővé teszi, hogy már a földön, még a beszállítás előtt, a légitársaság 4-es terminálján lévő Velázquez VIP váróban elfogyasszák vacsorájukat, és így maximalizálhassák a fedélzeten alvással töltött időt. A “beszállás előtti vacsora” szolgáltatás már korábban is elérhető volt a légitársaság Buenos Aires, Mexico City, Mondevideo, Rio de Janeiro, Santiago de Chile és Sao Paulo célállomásokra tartó prmium utasok számára.
British Airways: a „válts osztályt a repülés előtt” szolgáltatás már a Heathrow-ról is elérhető
A BA kiterjeszti repülés előtt igénybe vehető upgrade szolgáltatását központi London Heathrow repülőterére. Az upgrade szolgáltatást a rövid távú járatok esetében turista osztályról Club Europe osztályra, illetve a hosszú távú járatokon World Traveller Plus osztályra igényelhetik az utasok repülőtéri vagy online fizetési lehetőséggel. Az upgrade az európai járatokon 100 fonttól, a hosszú távú járatokon pedig 180 fonttól érhető el. Ezt a lehetőséget a londoni Gatwick repülőtérről már korábban is igénybe vehették a Brisih Airways utasai.
Újabb díjakat nyertek a oneworld légitársaságok
A British Airways lett az egyik legnagyobb nyertese a 2008. évi Business Traveller Díjkiosztó Versenynek, mivel a legjobb helyezést érte el a „Legjobb rövid távú légitársaság”, a „Legjobb törzsutas program” és a „Legjobb business osztályú légitársaság” kategóriákban. Az American Airlines a „Legjobb Észak-Amerikai Légitársaság díjat nyerte el. A BA a második helyet szerezte meg további hat kategóriában („Legjobb légitársaság”, „Legjobb hosszú távú légitársaság”, „Legjobb első osztály” „Legjobb Prémium turista osztály” és „Legjobb turista osztály”). A Cathay Pacific négy kategóriában lett a második („Legjobb légitársaság”, „Legjobb első osztály”, „Legjobb légiutaskísérő” és „Legjobb Ázsiai légitársaság”).
A Malév második lett a “Legjobb Kelet-Európai Légitársaság” kategóriában.
A világ 20 legeredményesebb légitársasága közül nyolc a oneworld tagja
Az Aviation Week magazin felmérése alapján a világ 20 legeredményesebb légitársasága közül 8 a oneworld légiszövetség tagja. A szövetség tagjai közül többen kaptak a legjobbaknak járó minősítést, mint a versenytársak közül bármelyik: a Star Alliance szövetségnek például csak öt légitársasága szerepel az első húszban, míg a SkyTeam tagjai közül mindössze három.
Az Ibéria lett a oneworld legjobbika, a teljes listán ezzel a harmadik helyezést érte el. A legjobb tízben szerepelt még a Qantas, a Finnair, a Cathay Pacific, a British Airways, a LAN, a Japan Airlines és az American Airlines.
Az eredmények egy szakértői zsűri elemzése alapján születtek, akik olyan szigorú pénzügyi kritériumokat vizsgáltak, mint a likviditás, a gazdasági helyzet, az üzemanyagár növekedésre és a kapacitásfeleslegre adott válasz, a bevételi teljesítmény, az eszközpark kihasználtsága valamint a költséghatékonyság. A felmérést úgy állították össze, hogy egyértelmű támpontot nyújtson azon légitársaságok azonosítására, amelyek valószínűleg képesek a túlélésre, illetve a sor másik végén, amelyeknél nagyon magas a csőd kockázata.
A társult tagságú Loganair távozik a oneworld szövetségből
Október 25-vel, a British Airways-szel érvényben lévő franchise megállapodás lejártával a Loganair kikerül a oneworld légiszövetségből. A változást a két légitársaság a már egy évvel ezelőtt előre jelezte. Emiatt a oneworld hálózatában 12 desztinációval kevesebb lesz an jövőben. Ezek főként a skót felföldön és szigeteken taálhatók, úgy mint: Barra, Benbecula, Campbeltown, Derry, Kirkwall, Inverness, Islay, Isle of Man, Stornaway, Sumburgh, Tiree és Wick. A British Airways továbbra is code-share megállapodásban együtt működik a Loganair-rel. Bővebb információ a http://www.britishairwayscom oldalon olvasható.