Egy német turisztikai szövetség szerint a légiközlekedési szabályok is hozzájárultak ahhoz, hogy az airberlin piacit veszítsen és ezzel a csődbe sodródjon. A Ryanair közben kiszállt a játékból.
A Reuters legutóbbi, a témában született híre szerint a szövetség úgy látja, a német adószabályok és egyéb, légiiparra vonatkozó előírások is lehetővé tették, hogy nem német légitársaságok piacot vegyenek el az airberlintől.
Michael Frenzel, a német turisztikai szektort összefogó szövetség elnöke a hírügynökségnek azt mondta, hogy a versenytorzító szabályok miatt egyre nagyobb szeletet hasonlítottak ki ezek a légicégek a német piacból. A turisztikai szereplőket összefogó szervezet vezetője hozzátette ugyanakkor, nem fűződik semmilyen érdeke egy egyetemes nagy német légitársasághoz.
Mondta mindezt azok után, hogy Brigitte Zypries gazdasági miniszter közölte, örülne neki, hogy a Lufthansa szerezné meg a fizetésképtelen, és csődvédelem alatt álló airberlint.
Eközben a ch-aviation azt közölte, Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója letett arról, hogy megkaparintsa az airberlint, amelyet nem részekre szaggatva, hanem teljes egészében felvásárolt volna. Mint mondta, az egész csak egy színjáték, amelynek az a lényege, hogy a Lufthansa és egyéb német cégek között felosszák a megmaradt vagyontárgyakat.
A Thomas Cook Csoport újfent jelezte, hogy a Condor nevű leányvállalatukon keresztül továbbra is érdeklődnek a cég iránt, jelenleg az airberlin könyveit vizsgálják. A ch-aviation szerint azonban most a Thomas Cook emberei a teljes átvétel lehetőségét is vizsgálják.
Eközben az easyJet sem került még ki a képből, a legutóbbi értesülései szerint a flottából a Lufthansa, az easyJet és a Condor is részesül majd. A Reuters bennfentese szerint a flottát fel fogják osztani: a legvalószínűbb menetrend szerint 80-at kap a Lufthansa, 24-et a Condor és 40-et az easyJet.